به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) حجت الاسلام احمد سلامی افزود: بیست و یکم اردیبهشت ماه و در شب ولادت حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج)، در شبستان امام خمینی (ره) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و پس از آن قرائت دعای کمیل و مداحی برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین در ادامه این مراسم از ساعت 23:30 آیین احیای شب نیمه شعبان با سخنرانی حجت الاسلام نیری و مداحی در سالن دارالعباده این آستان مقدس برگزار می شود.
سلامی ادامه داد: این ویژه برنامه ها در روز جمعه (بیست و دوم اردیبهشت) که مصادف با سالروز ولادت فرخنده حضرت مهدی (عج) است از ساعت 6:30 بامداد با مداحی و قرائت دعای پر فیض ندبه با نوای حاج سید عباس انجوی و سخنرانی حجت الاسلام محمد صادق کفیل در شبستان امام خمینی (ره) آغاز می شود.
او گفت: ترتیل خوانی قرآن کریم و هدیه آن به ساحت مقدس امام زمان (عج) از دیگر برنامه هایی است که ساعت 18 روز جمعه در سالن دارالعباده حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می شود و پس از آن در ساعت 19 در شبستان امام خمینی (ره)، دعای پرفیض سمات قرائت خواهد شد.
سلامی اضافه کرد: برپایی جشنی با عنوان 'شکوفه های مهدوی' از دیگر برنامه هایی است که از ساعت 18 تا 20 روز ولادت حضرت مهدی (عج) برای کودکان اجرا می شود و در ادامه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، حاج سعید خائف پناه در مدح و ثنای یگانه منجی عالم بشریت، مداحی خواهد کرد.
او گفت: برگزاری نمایشگاه روایت گری 'مهربان ترین پدر' ، شعر خوانی با عنوان 'عصر شعر مهدوی' همچنین راه اندازی فروشگاه سوغات زائر (تولید محصولات آستان مقدس) در بست شهید آیت الله دستغیب از دیگر ویژه برنامه های ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج) است.
سلامی، از تمام ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای شرکت در این ویژه برنامه ها کرد.

** برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از یک هزار کانون فرهنگی مساجد فارس
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس نیز اظهار داشت: آیین جشن میلاد خجسته امام عصر (عج)
در بیش از یک هزار و 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار می شود.
رضا باقری گفت: برگزاری مراسم مولودی خوانی، نورافشانی و برپایی ایستگاه های صلواتی از جمله برنامه هایی است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای این مناسبت فرخنده تدارک دیده است.
وی افزود: برپایی آیین احیای شب نیمه شعبان در برخی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، برگزاری مراسم 'تلاوت نور' در شب و روز نیمه شعبان با نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان (عج) در تمام مساجد استان، بخش دیگری از برنامه هایی است که در این مناسبت فرخنده برگزار می شود.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.