به گزارش ایرنا، احمدامیرآبادی فراهانی دوشنبه شب در جشنواره تجلیل از بانوان کارآفرین دردانشگاه پردیس تهران واحد قم با بیان این که حضور بانوان درمراکز تولیدی بدون حقوق کافی زجرآور است افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته از واحدها شاهد این امر در استان قم بوده ایم که زنان بیشتر از قانون ساعت کار، فعالیت می کنند و در ازای آن حقوق کم دریافت می کنند.
وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازرسان باید با افرادی که این گونه روش غلطی را پیش می برند، برخورد قانونی کنند و شرافت و جایگاه زنان در مراکز تولیدی از لحاظ رفاهی و حقوقی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: طی چند جلسه به مسئولان مربوطه تذکرهای لازم داده شده است و این امر را به صورت جدی در استان قم پیگیری خواهیم کرد چرا که ما مسئولان باید خودمان را جای خانواده هایی قرار دهیم که زنان و دختران خود را به این مراکز برای تامین معیشت خانواده می فرستند.
امیرآبادی تاکید کرد: این نوع نگاه به زنان ظلم است و ما مسئولان در محضر خداوند باید پاسخگو باشیم، در همین راستا از بانوان عذرخواهی می کنم و از مسئولان درخواست رسیدگی دارم.
نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی ، به نوع شغل های مناسب و متناسب با جایگاه بانوان اشاره کرد و گفت: دولت باید ظرفیت مشاغلی ویژه بانوان از جمله پرستاری و پزشکی مورد نیاز جامعه زنان را افزایش دهد و در این زمینه برنامه ریزی کند.
وی با تاکید بر این که دولت و حاکمیت زمینه نقش آفرینی بانوان درجامعه فراهم سازد گفت: آنچه که تا امروز صورت گرفته است کافی نیست و باید کارهای بزرگی در این عرصه انجام شود تا زنان با حفظ حرمت ها و ارزش ها نقش آفرینی کنند.
امیرآبادی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی پیش بینی های خوبی برای حضور بانوان به وجود آورده است.
جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار شب گذشته با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل امور بانوان استانداری، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی ، اتاق اصناف، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم و با تجلیل از 10 بانوی کارآفرین در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.