به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه راکعی روز شنبه در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: این نمایشگاه 14 تا 25 اسفندماه از ساعت 10 تا 21 در بوستان گفت و گو محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران میزبان علاقه مندان است.
وی گفت: در دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، 33 تولیدکننده پوشاک زنانه، 14تولیدکننده پوشاک مردانه، 9 تولیدکننده مشترک پوشاک زنانه و مردانه، 14تولیدکننده پوشاک کودک و 2 تولیدکننده پوشاک حجاب و 10 تولیدکننده کالاهای اتاق‌خواب، زیورآلات حضور خواهند داشت.
راکعی، تعداد غرفه های مربوط به مراکز کوثر که از بیشترین سرمایه گذاری مادی و معنوی برخوردارند را 24 غرفه عنوان کرد و گفت: در دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، 70 میز به تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع دستی اختصاص دارد.
وی با اشاره به استقبال تولیدکنندگان، مراکز کوثر و شهروندان از نمایشگاه زنان و تولید ملی در دوره‌های گذشته اظهار کرد: در تلاش هستیم که این نمایشگاه در سال چهار بار برگزار و حتی تدیل به نمایشگاه دائمی شود.
*حمایت از 6 هزار زن سرپرست خانوار توسط شهرداری تهران
راکعی، یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران را حمایت از زنان سرپرست خانوار و بازگرداندن آنان به چرخه زندگی عنوان کرد و گفت: این امر در راستای اهداف و تحقق شعارهای شهردار تهران انجام می شود که برای دستیابی به این هدف باید ارتباطات اصولی و ارگانی را با نهادهای همچون سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهیم.
مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان اینکه تاکنون 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمندسازی قرار گرفتند، افزود: با وجود مشکلات مالی و اجرایی در شهرداری، این تعداد در آینده ای نزدیک به 10 هزار نفر خواهد رسید و امیدواریم این حمایت در سطح کشور نیز تسری پیدا کند.
وی با انتقاد از اقدامات موازی در حمایت از بانوان و زنان سرپرست خانوار توسط سازمان های مختلف اظهار کرد: در حوزه شهرداری تهران نیز چنین روندی حاکم بود، مشاور شهردار تهران در امور بانوان، اداره کل امور بانوان و ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مسئولیت رسیدگی به امور زنان در شهر تهران را داشتند، وظیفه مشاور سیاست گذاری بود و اداره کل امور بانوان نیز در مناطق و محلات به مسائل زنان رسیدگی می کرد که براساس مذاکرات انجام شده، این سه نهاد به صورت هماهنگ و هم راستا عمل خواهند کرد.
راکعی گفت: در این شرایط من با 2 پیشنهاد در شهرداری تهران فعالیت می کنم که یکی از این پیشنهادها ارتقای زنان در پست های مدیریتی است که شهردار تهران قول داده در پایان چهارساله خود به رقم 30 درصد مورد نظر ما جامه عمل بپوشانند و دیگری تجمیع فعالیت های حمایتی بانوان است.
وی با بیان اینکه از 68 هزار کارمند شهرداری حدود 9 هزار نفر خانم هستند، افزود: در این نهاد حدود 6 تا 7 درصد از پست های ارشد و مدیریت کل با رده 16-6 است و به طور کلی 15 درصد از خانم ها در پست های مدیریتی 1، 2 و 3 قرار دارند.
مشاور شهردار تهران در امور بانوان به ‌کارگیری از ظرفیت زنان در شهر هوشمند را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و افزود: تمام تلاش ما این است تا از ظرفیت زنان در بخش‌های نرم‌افزاری بهره مند شویم.
راکعی با اشاره به رویکرد خود در حوزه فعالیت مراکز کوثر و ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: پژوهشی در مورد هدف شکل‌گیری این ستاد، وضعیت موجود و مسیر آن در آینده صورت گرفته و بر اساس نتایج این پژوهش اقدامات لازم انجام خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.