به گزارش ایرنا، محمد علی کوزه گر عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز نگهداری معلولان ذهنی حرکتی «حبیب بن مظاهر» در بندرعباس افزود: 20 هزار نفر نیز در اثر تصادف های جاده ای کشته می شوند که متاسفانه میزان معلولیت های پایدار ناشی از سانحه رانندگی پنج برابر بیشتر از آمار مرگ و میر ناشی از این حوادث است و مسئولان باید چاره اندیشی کنند.
وی بیان داشت: افراد زیادی نیز سالانه به صورت مادرزادی، مسائل ژنتیک و دیگر حوادث دچار معلولیت می شوند که توانستیم با برنامه های غربالگری و ژنتیک قبل از ازدواج این مشکل را تا حدی برطرف کنیم.
قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به آسیب های اجتماعی و تصادف های جاده ای گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید توجه ویژه ای به این گونه آسیب ها داشته باشد و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این آسیب ها را شناسایی کنند.
کوزه گر با اشاره به اینکه مسئولیت های اجتماعی مهم ترین هدف در سازمان بهزیستی است، گفت: یکی از مهم ترین راهکار ها برای مقابله با این آسیب ها، مسئولیت پذیر بودن نهادها و سازمان ها است.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین دغدغه سازمان بهزیستی جلب مشارکت های مردمی است که این سازمان سامانه جذب خیران و داوطلبان را راه اندازی کرده و تاکنون 8 هزار خیر و 48 هزار داوطلب که بیشتر پزشکان هستند در این سامانه نام نویسی کرده اند.
مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی حرکتی حبیب بن مظاهر در بندرعباس امروز پنجشنبه با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.
این مرکز دارای 800 متر مربع زیر بنا در 2 طبقه و با هزینه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال توسط خیر محمد رضا صفا ساخته و تجهیز شده است و تمامی خدمات مراقبتی و توانبخشی در این مرکز به معلولان ذهنی ارائه می شود.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.