رضا سیار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: کمیته اجرایی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم برای مدیریت سفر زائران نوروزی در روزهای پایانی تعطیلات، به صورت مستمر تشکیل جلسه می دهد و در روز گذشته همه هماهنگی های مورد نیاز برای پذیرایی مطلوب از زائران در استان، میان مسئولان دستگاه های اجرایی به عمل آمد و آنها آمادگی خود را اعلام کردند.
وی افزود: نکته قابل توجه در تعطیلات نوروزی سال جاری برخلاف سال های گذشته این است که با پایان یافتن موج اول سفرها هنوز موج آمد و شد خودروها از سمت شمال به طرف جنوب کشور ادامه دارد و پیش بینی ها این است که در روزهای دوازدهم و سیزدهم حجم بزرگی از ترافیک برای بازگشت مسافران از مناطق جنوبی کشور به سمت شمال کشور رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: برای مدیریت هر چه بهتر این وضعیت دستگاه های خدماتی، امدادی و انتظامی استان قم، هماهنگی های لازم را با یکدیگر انجام دادند تا مسافران نوروزی با مشکل خاصی مواجه نشوند و در صورت لزوم بتوانند در نقاط تعیین شده اسکان یابند.

** شرایط برای حضور مردم در عرصه های طبیعی قم فراهم است
سیار گفت: همچنین هماهنگی های لازم میان شهرداری ها، بخشداران، دهیاران، مسئولان منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان قم به عمل آمده است تا مردم در این روزهای پایانی تعطیلات و همچنین در روز طبیعت بتوانند در پارک ها، بوستان ها و سایر عرصه های طبیعی استان حضور یابند و از زیبایی های آن بهره مند شوند.
وی افزود: توزیع پاکت های جمع آوری زباله به صورت گسترده از جمله برنامه های پیش بینی شده برای حفظ محیط زیست استان قم در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی است تا زباله ها در طبیعت رها نشود.
وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از رخ دادن حوادث ناگهانی همچون آتش سوزی های گسترده در سطح منابع طبیعی استان قم، دستگاه های اجرایی متولی، اقدام های پیشگیرانه را به عمل خواهند آورد.
فرماندار قم با اشاره به آماده سازی اماکن عمومی برای تفریح مردم در روز طبیعت، گفت: از مردم می خواهیم در این روز مراقب طبیعت باشند و از ورود به باغ ها و زمین های کشاورزی شخصی، خودداری کنند.
وی بیان کرد: در روز طبیعت همه دستگاه های امدادی و انتظامی همچون اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی در کنار مردم خواهند بود تا شهروندان روزی سرشار از آرامش را سپری کنند و برای آغاز فعالیت های خود در سال جدید آماده شوند.
وی ادامه داد: با توجه به همزمانی روز طبیعت با سالروز وفات حضرت زینب(س) از مردم می خواهیم ضمن استفاده از طبیعت و زیبایی های آن، حرمت این روز را نیز نگه دارند و ارادت خود به ساحت اهل بیت(ع) را به نمایش گذارند.

** نیروی انتظامی و بسیج اقدام های لازم برای حفاظت از منازل مردم را به عمل می آورند
سیار گفت: در شورای تامین شهرستان قم تاکید شد که نیروی انتظامی با کمک بسیج در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی که مردم بیشتر در خانه های خود نیستند، مراقب اموال مردم باشند.
وی افزود: امیدواریم در این ایام نیز امنیت و آرامش شهر قم حفظ شود و زائران نوروزی با خاطره ای خوش این شهر را به سمت محل اقامت خود، ترک کنند.
وی با اشاره به تشدید فعالیت گروه های نظارتی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، ادامه داد: همه دستگاه های استان قم توان خود را برای ارائه خدمت مطلوب به زائران نوروزی به کار گرفته اند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.