اصغر بسطامی عصر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : وضعیت ناپایدار جوی تا روز دوشنبه 14 فروردین ماه در مازندران ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد : بیشترین بارش باران در 24 ساعت آینده از رامسر در غرب مازندران تا شهرستان نور خواهد بود و بارندگی در شرق و مناطق مرکزی مازندران از گلوگاه تا نور به صورت پراکنده پیش بینی می شود.
بسطامی اوج بارندگی و کاهش دمای هوا مازندران را مربوط به عصر روز یکشنبه 13 فروردین ماه اعلام کرد و اظهار داشت : بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
هم اکنون هوای مازندران تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران است.
سامانه بارشی و ناپداری جوی از دهم فروردین و پس از پنج روز هوای آفتابی به همراه افزایش نسبی دمای هوا ، وارد مازندران شد و بر اساس پیش بینی هواشناسی تا 16 فروردین کم و بیش ادامه می یابد.
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران هم اکنون (عصر شنبه ) آلاشت در سوادکوه با 2 درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و بلده نور با 14 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین نطقه استان است.
دمای هوا در شهر ساری مرکز مازندران نیز هم اکنون 11 درجه سانتی گراد بالای صفر است.
مازندران تاکنون میزبان حدود 11 میلیون نفر شب مسافر نوروزی بود.
دور دوم سفرهای نوروزی به مازندران که از ششم فروردین آغاز شد به طور معمول به خاطر واقع شدن سیزده به در روز یکشنبه و شلوغ شدن جاده ها هنگام بازگشت برای برخی از مسافران تا پایان این هفته ادامه می یابد.
** آمادگی 118 پارک جنگلی شمال کشور برای روز طبیعت
در همین حال مسئولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرده اند که 118 پارک و تفرجگاه جنگلی در استان‌های مازندران ، گیلان و گلستان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در روز طبیعت آماده شده است.
این پارک‌ها و تفرجگاههای جنگلی با مجموع مساحت 36 هزار و 446 هکتار ، با توجه به وجود نمازخانه ، سرویس های بهداشتی ، وسایل بازی کودکان ، مکان مشخص برای جمع آوری زباله و دیگر امکانات ، مکانی مناسب برای تفرج مسافران و گردشگران در روز طبیعت به شمار می روند .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.