رضا علیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی پویش نه به ریختن زباله در طبیعت توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: راه اندازی چنین پویش هایی در سطح کشور لازمه صیانت از طبیعت این سرمایه گران بهای خدادادی است.
وی ادامه داد: طبیعت تنها به انسان ها اختصاص ندارد و تمامی کائنات و حیوانات در استفاده از این سرمایه خدادادی مشترک هستند بنابراین ما حق نداریم با بی توجهی به این نعمت ارزشمند و رهاسازی زباله ها در طبیعت و محیط زیست آن را به نابودی و تباهی بکشانیم.
این قهرمان سنگنوردی ایران و جهان، احترام به طبیعت را احترام به انسان ها و سپاس از نعمت های الهی دانست و افزود: زندگانی پاک و سرشار از نشاط و شور انسانها به برخورداری از طبیعتی پاک و زیبا وابسته است.
این ورزشکار ملی پوش گفت: تخریب طبیعت و ریختن زباله به آنرا باید هتک حرمت به همه انسان ها و نابودی زندگی و حیات بشر در آینده ای نه چندان دور دانست.
وی در ادامه با اشاره به رهاسازی کیسه ها و ظروف پلاستیکی توسط برخی از مسافران در طبیعت به ویژه در روز 13 فروردین، افزود:این کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی با باد جابه جا شده و وارد رودخانه‌ها و کانال‌های آب می‌شوند و ضمن آلوده ساختن محیط و طبعیت،جان حیوانات را به خطر می اندازند.
علیپور در پایان با دعوت از مردم برای دقت و توجه بیشتر در حفاظت از طبعیت و دور نیانداختن زباله به محیط زیست در روز 13 فروردین،اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که همه شهروندان حافظان طبیعت باشند و شاهد هیچ گونه آسیب و تخریبی به این نعمت خدادادی توسط انسان ها نباشیم.
هر دقیقه در ایران، حدود پنج تن زباله پلاستیکی دور ریخته می‌شود که این مواد 250 الی 500 سال در محیط زیست می‌مانند و تجزیه نمی‌شوند.
پویش نه به ریختن زباله در طبیعت توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف پاسداشت طبیعت و توجه بیشتر به حفظ محیط زیست راه اندازی شده است.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.