حمید لطف اللهیان روز چهارشنبه به ایرنا افزود: جامعه هدف در این روز عموم مردم بویژه کودکان و نوجوانان هستند تا آنها هر چه بیشتر با فرهنگ شهری پاک و بدون زباله آشنا شده و مروج ان باشند.
وی بیان کرد: در این روز کیسه های زباله و کاورهای ویژه در اختیار کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت و به آنها در قبال جمع اوری زباله ازفضاهای سبز و شهر و تحویل کیسه های زباله به ماموران شهرداری جوایزی اختصاص خواهد یافت .
وی بیان کرد: این اقدام با هدف آشنایی و ترغیب کودکان، نوجوانان و خانواده ها به ساختن شهری پاکیزه و بدون زباله صورت می گرد.
لطف اللهیان بیان کرد: در روز طبیعت ایستگاههای نوروزی در چهار ورودی شهر اردبیل و نیز مجتمع گردگشری شورابیل و خیابان معلم اردبیل اماده دریافت ماهی های قرمز و سبزه های شهروندان اردبیلی هستند.
شهردار اردبیل همچنین با اشاره به طرح های زیباسازی شهری در سال جاری گفت: امسال بیش از 3 هزار و 500 بوته در بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته شود .
وی اضافه کرد: بیش از 30 هزار بنفشه در 4 منطقه شهر اردبیل توزیع شده و همچنین 50 هزار گل اطلسی در اوایل تابستان امسال در شهر اردبیل کاشته می‌شود .
لطف‌الهیان با اشاره به اینکه هر بوته از گل‌های تزیینی در 5 گلدان تقسیم می‌شود بیان کرد: از یک ماه گذشته تاکنون 20 هزار نهال در سطح شهر اردبیل کاشته شده است که بیش از سه هزار عدد از آنها در اطراف دریاچه شورابیل کاشته شده است .
وی با اشاره به اینکه برای پرورش گل‌های تزیینی شهر از خاک بسیار مرغوب پیت استفاده می‌شود افزود: دیواره گل در شورابیل طراحی شده است و بعد از کاشت گل‌های تزیینی به صورت تابلو فرش گل خواهد شد که در سال جاری به انجام خواهد رسید
او اضافه کرد: برای اولین بار گل‌های لاله، نرگس، قرنفل، ستاره‌ای و پامچال که جز گل‌های تزئینی بسیار زیبا هستند در پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته خواهد شد.
شهر اردبیل با جمعیت 530 هزار نفر یکی از شهرهای گردشگری کشور می باشد. این شهر بواسطه داشتن بناهای تاریخی از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز جاذبه های طبیعی بویژه دریاچه شورابیل در داخل شهر همه ساله گردشگران بی شمار داخلی و خارجی را میزبانی می کند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.