مرتضی نوریان روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهداکنندگان مستمر خون کسانی هستند که حداقل 2 بار اقدام به اهدای خون کرده اند، همچنین طی 11 ماه امسال، اهدای خون در قم 1.5 درصد و تعداد مراجعه کنندگان 9.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی با اشاره به این که در این مدت، 48 هزار تن برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد 38 هزار تن موفق به اهدای خون شدند.
وی تعداد بانوان اهداکننده خون را یک هزار و 600 تن برشمرد و گفت: نسبت اهدای خون بانوان در قم نسبت به سال های گذشته افزایش نیافته است، ضمن این که نیازمند فرهنگ سازی و حضور بیشتر بانوان برای این امر خداپسندانه هستیم.
نوریان با بیان این که امسال 13 هزار واحد خون از قم به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده است گفت: در حال حاضر نیاز شبکه خون رسانی کشور زیاد است از این رو نیازمند کمک ها خیرخواهانه و خداپسندانه همه مردم در این حوزه هستیم.
وی افزود: 50 هزار واحد خون نیز در سال جاری به مراکز درمانی و بیمارستان های استان قم ارسال شده است.
در شهر قم 2 مرکز انتقال خون واقع در میدان روح الله و بلوار 15 خرداد وجود دارد.
نوریان همچنین به طرح سپاس با عنوان سلول های بنیادی خون ساز در استان قم اشاره کرد و گفت: از ابتدا تا پایان بهمن ماه سال جاری بیش از 510 تن در این طرح شرکت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح مردم خون را جهت نمونه برداری اهدا می کنند که در صورت نیاز و برای درمان سرطان خون و بیماری های مربوطه، از این افراد دعوت شود تا از سلول های بنیادی خون آنها استفاده گردد.
وی از فعالیت مرکز انتقال خون روح الله در طرح نوروز 97 نیز خبر داد و گفت: مردم می توانند در ایام نوروز از ساعت 8 تا 14 برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: هر سال در نوروز شاهد استقبال مردم در این اقدام خداپسندانه هستیم، از این رو برنامه ریزی های لازم برای سرعت بخشی در دریافت خون از اهداکنندگان صورت گرفته است تا در کمترین زمان انجام شود.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.