به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب، سیدمجید حسینی مدیرعامل باغ کتاب در تشریح برنامه های نوروزی این مجموعه اظهار کرد: در نوروز 97 برای زیرمجموعه های باغ کتاب تخفیف های مختلفی را در نظر گرفته ایم که شهروندان با خرید یا استفاده از یک مجموعه می توانند بن تخفیف تمام قسمت های دیگر را دریافت کنند.
وی افزود: به منظور بهره مندی بهتر شهروندان در تمامی فضاهای باغ کتاب تخفیف 10 تا 30 درصد در نظر گرفته شده است.
حسینی، برگزاری «سین هشتم» را از جمله برنامه های پیشواز نوروزی عنوان کرد و گفت: این برنامه از 16 تا 18 اسفندماه از ساعت 16 تا 21 با همکاری باغ کتاب و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد سبک اصیل زندگی ایرانی را تبلیغ می کند.
به گفته مدیرعامل باغ کتاب، شهروندان می توانند در ایام نوروز با حضور در این مجموعه از برنامه های متنوعی مثل نوروزخوانی و نقالی، ایستگاه نوروزی کودک، موسیقی و حرکات آیینی، دکورهای هفت سین عکاسی و عمو نوروز و ... به طور رایگان استفاده کنند.
وی، تفریح همراه با علم آموزی را یکی از اهداف باغ کتاب تهران عنوان کرد و گفت: در جشنواره نوروزی باغ کتاب باشگاه رباتیک کارگاه های یک روزه برگزار می کند که شهروندان با شرکت در این کارگاه ها می توانند در یک جلسه ساخت یک ربات را آموزش ببینند.
حسینی افزود: کافه کودک، کافه هنر و فروشگاه های کتاب کودک و نوجوان و بزرگسال هم در ایام نوروز برنامه های متنوع و مفرحی را برای شهروندان در نظر گرفته اند.

*راه یابی 150 اثر هنری به نمایشگاه «هنرمندان فردا» در باغ کتاب تهران
مدیرعامل باغ کتاب از برگزاری اولین نمایشگاه «هنرمندان فردا» در گالری باغ کتاب خبر داد و گفت: هیئت منتخب داوران از میان 6هزار اثر از هنرمندان سراسر کشور 150 اثر را برای ارائه در این نمایشگاه انتخاب کردند.
حسینی با اشاره به اینکه گالری هنری باغ کتاب با نخستین نمایشگاه هنرمندان به استقبال بهار می رود، اظهار کرد: آثار 150 هنرمند تجسمی از سراسر کشور از جمعه 18 اسفند تا 25 فروردین از ساعت 11 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.
وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه «هنرمندان فردا» با همت آرت سنتر جهت کشف و حمایت از استعدادهای هنرمندان جوان شکل می گیرد، افزود:این آثار متعلق به جوان ترین هنرمندان ایران است و با قیمت پایه 500هزار تومان تا 5 میلیون تومان به فروش می رسد.
مدیرعامل باغ کتاب گفت: آرت سنتر با هدف تشویق و حمایت هنرمندان برگزیده، از آثار هنرمند رتبه اول نمایشگاه «هنرمندان فردا» نمایشگاه انفرادی و از آثار هنرمندان 10 رتبه اول، نمایشگاهی بزرگ در باغ کتاب برگزار می کند.
حسینی افزود: همچنین این آثار در نمایشگاه های معتبر خارجی ارائه شده و 10 اثر برگزیده آن خریداری می شود.

*آغاز به کار بانک اطلاعات هنرمندان در باغ کتاب
مدیرعامل باغ کتاب با اشاره به اینکه 18 اسفندماه همزمان با افتتاح نمایشگاه «هنرمندان فردا»، بانک اطلاعات هنرمندان در گالری هنری باغ کتاب آغاز به کار می کند، اظهار کرد: هنرمندان تجسمی برای تکمیل منبع کامل و دسترسی به اطلاعات می توانند رزومه و تصاویر متنوع آثارشان بر روی CD، اطلاعات فردی، رزومه، پرتره هنرمند و تکمیل فرم مربوطه به گالری هنری باغ کتاب مراجعه کنند.
حسینی گفت: در آینده ای نزدیک از آثار برگزیده بانک اطلاعات هنرمندان نیز نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی 110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
مجموعه باغ کتاب تهران شامل چهار بخش اصلی بهارستان (کودک و نوجوان)، خیالستان (فناوری ‌های دیجیتال)، نگارستان (سالن ‌های سینما) و سروستان (عمومی و بزرگسال) است و در 2طبقه برای آشناسازی نوجوانان و جوانان با نوآوری و موضوعات علمی فعالیت می‌ کند.
این مجموعه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 21 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 22 میزبان علاقه مندان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.