به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در این جلسه گفت: بر اساس نیاز استان، میوه شب عید تهیه شده است که در 28 غرفه در نقاط مختلف سطح شهر توزیع می شود.
محمد رضا طلایی گفت: زمان عرضه و قیمت میوه شب عید بر اساس تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار در روزهای آینده اعلام خواهد شد، ضمن این که غرفه ها موظف هستند از 20 اسفندماه سال جاری آماده خدمت رسانی باشند.
وی افزود: درخواست تهیه یک هزار تن پرتقال و 350 تن سیب صورت گرفته بود که در حال حاضر 518 تن پرتقال و 350 تن سیب خریداری شده و در سردخانه های استان نگهداری می شود.
وی همچنین از فعالیت کشتارگاه ها در ایام نوروز 97 در قم خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعدادی از کشتارگاه های دام و طیور به صورت نوبتی فعالیت خواهند کرد تا کمبودی در بازار نباشد.
وی ادامه داد: با اقدام های صورت گرفته مشکلی در عرضه میوه، گوشت قرمز و مرغ در سطح استان نخواهیم داشت.

** معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز با اشاره به طرح فروش فوق العاده اتحادیه ها و اصناف در قم گفت: در این طرح که از 15 اسفندماه جاری آغاز شده است، اجناس با تخفیف 10 تا 15 درصدی عرضه می شود.
امیر محمدی چهر افزود: با اصنافی که قوانین طرح فروش فوق العاده را در واحدهای صنفی رعایت نکنند برخورد می شود.
وی ادامه داد: برنامه ریزی هایی برای برگزاری نمایشگاه بهاره در استان قم صورت گرفته است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف، مشکلات را مرتفع سازیم.

** رئیس اتحادیه نانوایان استان قم نیز با اشاره به این که در این استان، 506 واحد نانوایی دولتی فعال است گفت: 50 نانوایی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران آماده خدمات رسانی به مسافران در نوروز 97 می باشد.
علی اکبر زارعی افزود: نانوایان مشکلی با خدمت رسانی در طرح نوروزی ندارند اما نگران کمبود سهمیه آرد هستند و باید با برنامه ریزی بتوان به موقع آرد در اختیار نانوایی ها قرار بگیرد.
وی از کیفیت آرد انتقاد کرد و گفت: آردی که به نانوایی های دولتی ارائه می شود قابل مقایسه با آراد نانوایی های آزادپز نیست و کیفیت خوبی ندارد که باید به این امر رسیدگی شود تا شاهد رضایت نانوایان، همشهریان و زائران باشیم.
وی گفت: در استان قم 220 واحد نانوایی آزادپز وجود دارد، ضمن این که تعدادی نانوایی نیز بدون مجوز مشغول به فعالیت هستند.

** مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز با اشاره به این که محدودیتی در ارائه سهیمه آراد به نانوایان نداریم گفت: تدابیر لازم انجام شده است تا آرد در اختیار نانوایی های فعال در ایام نوروز قرار بگیرد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.