به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پذیرش طلاب در رشته های تخصصی فقه اقتصاد، فقه جزا، فقه خانواده و فقه سیاسی و نیز مقطع اول خارج و مقطع تمهیدی (پایه 9) انجام می شود.
وی با بیان این که ثبت نام تا 28 فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: آزمون پذیرش در 31 فروردین ماه سال 97 برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سامانه پذیرش این موسسه به نشانی اینترنتی www.paziresh.mfos.ir مراجعه کنند.
وی با بیان این که در سال 1395 نخستین دوره پذیرش طلبه در این موسسه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 46 طلبه در رشته های گوناگون تخصصی فقه مشغول به تحصیل می باشند.
همتیان اظهار کرد: در رشته های فقه خانواده و فقه سیاسی برای نخستین بار برای سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش طلبه می کنیم و سال به سال رشته های جدیدی افزوده می شود و تا 15 رشته تخصصی برای پذیرش پیش بینی شده است.
مسئول پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تصریح کرد: در این موسسه بنا داریم تا فقیهانی تربیت شوند که ضمن نظریه پردازی، بتوانند به نیازهای فقهی نظام اسلامی در رشته های گوناگون پاسخ دهند.
وی با بیان این که این موسسه دارای تعطیلات کمتری نسبت به سایر مدرسه های علمیه است، افزود: سال تحصیلی این مرکز 180 روز درسی است و طلاب در ترم تابستانه نیز شرکت می کنند و روزانه 10 ساعت کار علمی انجام می دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هدف موسسه عالی فقه و علوم اسلامی که با امر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی تاسیس شده است، برنامه ریزی و اقدام در امر تولید دانش و پیش بردن مرزهای دانش دینی در عرصه های مورد نیاز امروز جامعه و پاسخگویی به نیازهای فکری، علمی و دینی جهان اسلام و نظام اسلامی است.
وی افزود: تحقق این هدف با تقویت و ایجاد تحول در ساز و کارهای آموزشی و پژوهشی در حوزه های علمیه و سوق دادن آنها به سوی تولید «نظریه های نوین» در ارتباط با نظام های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی امکان پذیر است.
همتیان ادامه داد: ساز و کاری که به پیدایش جریان علمی نو و زاینده در حوزه های علمیه مبتنی بر اندیشه های حضرت امام خمینی، هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و همسو با نظرهای مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه منتهی شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی دانش فقه و نقش تعیین کننده آن در هدایت رفتاری جامعه و نظام اسلامی، اولویت اصلی موسسه، تقویت دانش فقاهت است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در قم می توانند با تلفن 32401545 با پیش شماره 025 تماس بگیرند و یا به موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی و یا تارنمای موسسه به نشانی www.mfos.ir مراجعه کنند.
7406/1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.