به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیخ الاسلام در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم اظهار کرد: 241 هزار دانش آموز در یک هزار و 400 مدرسه در سطح استان قم تحصیل می‌ کنند و تعداد فرهنگیان استان نیز 23 هزار و 500 تَن است.
وی گفت: امروز نقشه راه در برنامه‌ های آموزشی، پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه است و این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آن را تایید کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این سند عناصر اصلی و تاثیرگذار؛ تلاش، ایمان، دانش، عمل و اخلاق است و تمام فرهنگیان برای رسیدن به این آرمان ‌ها تلاش و کوشش می ‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: فرهنگیان استان به دنبال تربیت انسان ‌هایی متعهد، دلسوز و حقیقت جو، عدالت خواه، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر در مدرسه های استان هستند.
وی با تقدیر از همکاری اولیای دانش آموزان با مربیان مدارس تاکید کرد: این همکاری موجب رسیدن به موفقیت ‌های بسیاری در مجموعه آموزش و پرورش استان قم شده است.
وی با بیان این که مثلث مدرسه، خانواده و جامعه باید در کنار هم قرار بگیرند، اظهار کرد: امروز باید در مدرسه ها به دنبال یک نگاه زیرساختی باشیم و تربیت را در درون دانش آموزان نهادینه کنیم.
شیخ الاسلام اظهار کرد: طرح مصباح الهدی با نگاه امام شناسی در مدرسه های استان قم اجرا می ‌شود و دانش آموزان در قالب این طرح درباره زندگی امامان معصوم(ع) پژوهش می ‌کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح امین در قم گفت: در 150 مدرسه استان قم این طرح اجرا می ‌شود، در طرح مذکور یک روحانی در سطح مدرسه حضور پیدا می ‌کند و تمام موارد در زمینه اخلاقی و تربیتی توسط این روحانی بیان می ‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر رتبه پنجم کنکور سراسری دانشگاه ها توسط دانش آموزان استان قم کسب شد و نیز دانش آموزان استان 4 نشان المپیادهای علمی را در مسابقه های کشوری به دست آوردند.
شیخ الاسلام گفت: 140 مدرسه در سال ‌های اخیر در منطقه های گوناگون استان ساخته و با کمک نیکوکاران و ساخت تعدادی مدرسه در منطقه پردیسان، تا حدی مشکل کمبود مدرسه در این منطقه رفع شده است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.