به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار مسئولان و اعضای مجمع نهادهای عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم و ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت به مناسبت یوم الله 19 دی، اظهار کرد: مردم باید بدانند تا زمانی که از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حمایت می کنند، دشمنان نمی توانند در مقابل انقلاب کاری از پیش ببرند.
وی افزود: در شعارهایی که در گذشته داده شده است، شعار «با ولایت زنده ایم؛ تا زنده ایم رزمنده ایم» را هم باید اضافه کرد تا دشمنان بدانند مردم انقلابی همیشه آماده هستند و دست از حمایت از ولایت بر نخواهند داشت.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به انقلاب اسلامی متعهد و همیشه برای مقابله با دشمن آماده باشند و حق را در مقابل باطل پیروز کنند، چراکه جهان هیچ گاه از ستم و استکبار خالی نبوده است.
وی اظهار کرد: باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و بدانیم انقلاب اسلامی راه حق، دین و مذهب است، این انقلاب زمینه ‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) می باشد و روز به روز اوج و قدرت پیدا می‌ کند.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که ایران روزگاری در زیر سلطه کشورهای استکباری بود، خاطرنشان کرد: امروز ایران در دل مردم جهان جای دارد و این از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی ایران است.
این مرجع تقلید با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یک نظام ولایی است و این نعمت خداوند متعال می باشد، تاکید کرد: شکر این نعمت، حفظ و نگهداری آن تا ظهور حضرت مهدی(عج) است.
وی با اشاره به رویداد 19 دی ماه سال 56 در شهر مقدس قم گفت: در روز 17 دی ماه سال 56 مقاله ای در اهانت به امام خمینی در روزنامه ای منتشر شد که با وقوع این حادثه علما و بازاریان کفن پوش در روز 19 دی در شهر قم به میدان آمدند و تجمع کردند و در آن اجتماع درباره شخصیت امام راحل و حکومت های استکباری برای ایشان سخنرانی کردم و همین مساله موجب شد، خیزشی از قم شروع و به شهرهای دیگر منتقل شود.
قیام خونین مردم قم در 19 دی 56، روز در هم شکستن پایه های استبداد و استعمار، نویدبخش پیروزی حق بر باطل و آغاز درهم پیچیدن تومار 2 هزار و 500 ساله نظام شاهنشاهی به رهبری امام خمینی است.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی به عنوان فقیهی فرزانه و مجاهد در برابر کل جهان ایستادند و فرمودند باید استبداد از بین برود و حکومتی نقش ‌آفرین به وجود آید.
وی با بیان این که مردم وظیفه دارند در برابر قدرت‌ های شیطانی قیام کنند، بیان کرد: آمریکا، انگلیس و سرسپردگان آنها می ‌دانستند، این قیام عزت ‌آفرین است، بنابراین تلاش کردند، قدرت اسلام را خاموش کنند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام خمینی در صحیفه نور از شهر مقدس قم به عنوان شهر خون، قیام و شهادت نام می ‌برند و این سابقه، عزت ‌آفرینی و اقتدار در قم متمرکز است و قم انقلابی بوده و انقلابی مانده است.
وی با بیان این که نمونه این امر در چند روز گذشته مشاهده شد و کل مملکت در دفاع از نظام قیام کردند، افزود: از یک طرف جریان قیام اسلامی، انقلابی و حامی مستضعفان و از طرفی دیگر ترامپ و صهیونیست ‌ها هستند، این صف ‌آرایی ادامه دارد و نقشه‌ های دشمن همواره طراحی می‌ شود، بنابراین باید در برابر آن بیدار و هوشیار باشیم.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
وی هم چنین حضور جمعیت میلیونی مسلمانان در مراسم اربعین حسینی(ع) در سال های اخیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: می ‌خواهیم به دنیا قدرت نظام ولایی را نشان دهیم و این نظام ولایی و ولایت اهل بیت(ع) است که می ‌تواند میلیون‌ ها انسان را جمع کند.

** رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این دیدار با تاکید بر درس ‌آموزی از ولایی بودن و ولایی ماندن و انقلابی بودن و ماندن گفت: حماسه بی ‌بدیل نهم دی، فتنه پیچیده آمریکایی - صهیونیستی را در نطفه خفه و انقلاب و نظام را تضمین کرد، از این رو می ‌توان گفت که بسترسازی 9 دی از شهر مقدس قم بود.
نصرت ‌الله لطفی به قیام خونین 19 دی مردم قم در سال 56 اشاره و بیان کرد: شناخت وظیفه، عمل به وظیفه و عمل به هنگام باید همیشه در دستور کار باشد.
وی خاطرنشان کرد: منصب‌ های حکومت اسلامی را نمی ‌توان به شخصی داد که سابقه خوبی ندارد، بلکه باید انقلابی باشد و انقلابی نیز بماند و ملتزم به اسلام باشد و بماند.
وی هم چنین با اشاره به قضایای اخیر در کشور اظهار: با توجه به ناآرامی ها و اهانت ‌هایی که صورت گرفت، مردم برای دفاع از ارزش‌ های انقلاب اسلامی در صحنه حاضر شدند.
نهم تا نوزدهم دی ماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.