احمد رضا سمیعی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این همایش به صورت فراگیر در میان واحدهای تولیدی و خدمات رسان استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سایر دستگاه های اجرایی ترتیب خواهد یافت.
وی ابراز داشت: از مسئولان عالی رتبه استان برای شرکت و سخنرانی در این همایش دعوت به عمل می آید تا سطح تاثیر گذاری آن رای ترغیب واحدهای تولیدی و خدماتی به رعایت حقوق مصرف کنندگان هر چه بیشتر افزایش یابد و فرهنگ سازی لازم در این خصوص انجام شود.
وی بیان کرد: هماهنگی های لازم با نمایندگان دستگاه های اجرایی برای برپایی این همایش توسط کمیته اجرایی صورت گرفته و بنگاه های اقتصادی فعال در استان قم از طریق اطلاع رسانی های انجام شده با نحوه شرکت در این همایش آشنا شده اند.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با اشاره به این که گرفتن بازخورد از مشتریان نسبت به رضایت داشتن از کیفیت محصول یکی از مهمترین ملاک های اخذ گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان است، ادامه داد: بنگاه های اقتصادی فعال در استان قم در بخش های تولیدی و خدماتی، نخست باید فرم های مربوط به ثبت نام در همایش را تکمیل کنند و سپس این فرم ها توسط کارشناسان کمیته فنی مورد بررسی میدانی قرار می گیرد، در نهایت واحدهایی که امتیازهای مورد نظر را کسب کنند با ارائه گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان مورد تجلیل قرار می گیرند.
سمیعی نسب با بیان این که تمام واحدهای تولیدی و خدماتی استان که پس از ثبت نام، شرایط لازم برای اخذ گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان را داشته باشند در این همایش شرکت داده خواهند شد، گفت: بر اساس پیش بینی ها بین 10 تا 20 واحد نمونه در استان قم برای گرفتن گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان انتخاب خواهد شد و این واحدها می توانند با استفاده از این گواهینامه در حوزه اطلاع رسانی، تبلیغات، بازاریابی و جلب مشتری در بازارهای داخلی و خارجی، موفق تر ظاهر شوند.
وی افزود: نهم اسفندماه هر سال در تقویم رسمی کشور با عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نامگذاری شده و به همین مناسبت در هر سال همایشی با همین عنوان توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین همکاری انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سایر نهادها و سازمان های مرتبط در تهران برگزار می شود که هدف از آن تثبیت و تحکیم ساختاری رقابتی سالم بین بنگاه های اقتصادی، افزایش اعتماد و ترغیب مردم به استفاده از کالاهای داخلی و تشویق واحدهای تولید و خدماتی به ارائه کالا و خدمت با کیفیت مناسب و مطلوب به مردم است.
وی ادامه داد: در این همایش سالانه از بنگاه های اقتصادی برتر و نمونه در سطح کشور که در ارائه محصول و خدمت به مصرف کنندگان بهتر عمل کرده اند با اهدای تندیس های طلایی، نقره ای و برنزی و گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان تجلیل به عمل می آید.
در استان قم 2هزار و 357 واحد صنعتی و تولیدی دایر هستند که از این تعداد 2 هزار و 76 واحد فعال می باشد.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.