حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در نشست دفاتر پیشخوان اظهار کرد: به منظور کاهش مراجعه مردم و همچنین تسهیل در انجام امورات آنها و ارایه خدمات مطلوب بسیاری از خدمات دولتی به این دفاتر ارایه شده است.
وی افزود: صدور دفترچه سلامت، تمدید آن، صدور کارت مرزنشینان، خدمات تلفن سیار، ثبت اظهار نامه های مالیاتی و سایر خدماتی که با مراجعه مردم همراه است از طریق این دفاتر انجام می شود.
وی ادامه داد: تاکنون 16 هزار اظهار نامه مالیاتی سال 95 از طریق دفاتر پیشخوان دولتی، کافی نت ها به ثبت رسیده که با توجه به شرح وظایف قانونی این وظیفه دفاتر پیشخوان است که کار ثبت اظهار نامه ها را انجام دهند نه کافی نت ها.
وی به نظارت و رصد عملکرد کافی نت ها و دفاتر پیشخوان توسط اداره کل بازرسی صنعت و معدن و تجارت و استانداری ایلام تاکید کرد و گفت: با هر گونه موارد خلاف برخورد قانونی می شود و دفتر متخلف پلمب خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست نماینده اداره کل امور مالیاتی استان به ارایه گزارشی از روند ثبت اظهار نامه های مالیاتی از طریق دفاتر پیشخوان و کافی نت های استان اشاره کرد و گفت: در سال 93، بیش از 19 هزار، در سال 94 حدود 20 هزار و امسال تاکنون 16 هزار اظهار نامه از طریق این دفاتر ثبت شده است.
هواسی اظهار کرد: اکنون 113 کافی نت و 103 دفتر پیشخوان در استان فعال است و به ارایه خدمات در راستای ثبت اظهار نامه های مالیاتی مشغول اند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیز اظهار کرد: خدمات و فعالیت کافی نت ها زیر نظر پلیس فتا انجام می گیرد و هرگونه تخلف بررسی و پیگیری می شود.
عباس بیرامی اظهار کرد: همچنین شرکت مخابرات برای واگذاری خدمات تلفن سیار در دفاتر پیشخوان گرید بندی انجام داده و در راستای افزایش کیفیت خدمات مطلوب به شهروندان این دفاتر ارایه خدمت می کنند.
وی افزود: این مجوزها زیر نظر استانداری صادر و کسی حق تخلف در این زمینه ندارد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسایل و مشکلاتی در خصوص وضعیت عملکرد دفاتر پیشخوان مطرح و بررسی شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.