به گزارش ایرنا، حجت‎ الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش، با اشاره به برنامه پنج ساله این معاونت، آموزش و تربیت طلبه های خواهر پژوهشگر در سراسر کشور را از جمله برنامه های معاونت پژوهش برشمرد و گفت: طلبه های خواهر توانمندی خود را در عرصه پژوهش در جشنواره های متعدد و گوناگون کشوری به اثبات رسانده اند.
وی با بیان این که تا سال 1400، تعداد 15 مرکز علمی و پژوهشی ویژه طلبه های خواهر در سراسر کشور تاسیس می شود، از راه اندازی این مرکزها در شهرهای قم، تهران، زاهدان، یزد، میبد، تبریز، کرج، قزوین، گرگان و اهواز تا پایان امسال خبر داد.
وی با تاکید بر توسعه مرکزهای پژوهشی خاطرنشان کرد: تا سال 1404 خواهران طلبه نخبه و فرهیخته؛ در عرصه تحقیق، نظریه پردازی و تولید دانش دینی سهم و نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد.
حصاری افزود: تاکنون بیش از 920 کرسی آزاداندیشی در مدرسه های سراسر کشور شکل گرفته و 278 همایش علمی و 2 هزار و 588 نشست علمی برگزار شده است و یک هزار و 298 تشکل پژوهشی، 69 انجمن پژوهشی، 525 هسته پژوهشی ویژه طلاب و 379 هسته پژوهشی ویژه استادان در این نهاد علمی فعالیت دارد.
معاون پژوهش حوزه‎ های علمیه خواهران گفت: حضور طلبه های خواهر در جشنواره علامه حلی رشد 177 درصدی و در جشنواره بانوی کرامت رشد 230 درصدی داشته و 200 عنوان از اثرهای ایشان آماده نشر چاپ است.
جشنواره «علامه حلی» در راستای پاسداشت علمی و پژوهشی طلبه های جوان (خواهر و برادر) در 4 بخش کتاب، مقاله، تحقیقات پایانی مقطع سطح 2 و پایان نامه های سطح 3 ، سالانه برگزار می شود.
جشنواره «بانوی کرامت» نیز هر سال ویژه استادان، پژوهشگران و طلبه های حوزه های علمیه خواهران در بخش هایی مانند کتاب، پایان نامه، مقاله، تحقیق پایانی، پژوهش درسی و نشریه های پژوهشی برگزار می شود.
وی گفت: هر سال به منظور ترغیب و تشویق طلبه های خواهر به انجام پژوهش های گروهی، هماهنگ سازی تحقیق ها با نیازهای جامعه و ضرورت پاسخگویی به آنان، مسابقه علمی – پژوهشی «رشد» نیز برگزار می شود.
وی با تاکید بر این که تلاش می شود پژوهش و پایان نامه ها پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه باشند، گفت: در همه استان های کشور، شورای علمی - پژوهشی راه اندازی شده و بیشتر مدارس به کتابخانه های دیجیتال و نرم افزارهای علوم اسلامی مجهز شده است.
25 آذرماه روز پژوهش نامگذاری شده است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.