به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسید آقایی روز پنجشنبه در این همایش افزود: اهداف این همایش توسعه و نهادینه سازی اندیشه و فرهنگ بالنده مهدویت منجی بشریت در سراسر جهان است تا افراد با تکیه بر این اندیشه ناب به وحدت و سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنند.
وی با اشاره به تعظیم شعائر الهی گفت: سیزدهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع اصل ظهور در ادیان ابراهیمی و با شعار سلام بر موعود پیامبران و مستضعفان به مدت 2 روز در حال اجرا است.
وی افزود: جلسات متعددی با مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی برای فراخوان و دریافت آثار در محورهای این همایش برگزار شد، مقالات رسیده به دبیرخانه را با داوران مورد نقد و بررسی قرار داده ایم.
پورسیدآقایی بیان داشت: مقالات رسیده به همایش در محورهای اسلام، مطالعات تطبیقی، یهود و مسیحیت و نیز کاکردها و آسیب ها به جنبه های مختلف جهان پس از ظهور امام زمان(عج) را از نظر سطح عملی سنجیده و برترین ها را مورد تجلیل قرار خواهیم داد.
دبیراجرایی این همایش با بیان این که مجموعه مقالات در چهار جلد به چاپ رسید گفت: آثار برتر در این تعدد مجموعه مقالات منتشر شده است تا در اختیار علاقه مندان در حوزه مهدویت به عنوان یک منبع قرار گیرد.
وی ادامه داد: برترین های مهدویت را در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و داخلی و خارجی با عنوان مهدی یاوران مورد تقدیر قرار می دهیم.
به گفته وی، 165 مقاله فارسی به این همایش رسیده است که از این تعداد 90 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته ضمن این که تعداد مقالات رسیده خارجی از کشورهای مختلف 53 مورد بوده است.
وی به حضور مهمان های خارجی در این همایش اشاره کرد و گفت: 24 مهمان خارجی به دعوت این همایش به کشور قم وارد شده اند همچنین50 تن از طلاب خارجی جامعه الزهرا(س) هستند که در کل از 31کشور در این همایش حضور پیدا کرده اند.
پور سید آقایی از رونمایی آثار مهدویت خبر داد و گفت: تعداد 15 اثر که یکی از این آثار 26 جلدی و توسط حوزه های علمیه خواهران منتشر شده است و مابقی آثار توسط موسسه آینده روشن در جلدهای مختلف تهیه شده است که در این همایش رونمایی می شود.
همایش بین المللی دکترین مهدویت 13 سال است که به صورت مستمر با حضور شخصیت های برجسته جهان اسلام و سایر ادیان الهی در کشور برگزار می شود. از 12 دوره برگزاری این همایش 11 مرتبه در تهران برگزار شده و سال گذشته این همایش در قم برگزار شد.
8138/ 6133/خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.