مدیرکل آموزش های حقوقی معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری درحاشیه برگزاری آیین افتتاحیه مدرسه حقوق شهروندی به خبرنگار ایرنا، گفت: مدرسه تابستانی حقوق شهروندی به همت معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دانشگاه مفید قم برنامه ریزی شده است.
محمد اسعدی افزود: پیرو رونمایی منشور حقوق شهروندی و تاکید دولت تدبیر و امید به مباحث حقوق شهروندی و ترویج آن و با توجه به این که دانشگاه مفید قم در برگزاری نشست ها و مدارس تابستانی در حوزه حقوق بشر و شهروندی در زمینه بین المللی و داخلی فعال بوده، این دانشگاه به عنوان مکان برگزاری این مدرسه انتخاب شده است.
منشور حقوق شهروندی شامل 22 حق و 120 ماده است که این منشور در آذر ماه 95 توسط رئیس جمهوری در همایش قانون اساسی و حقوق ملت رونمایی شد.
وی هدف از اجرای این برنامه را بررسی، ارزیابی و مطالعه منشور حقوق شهروندی و توسعه ادبیات دقیق و عمیق دانشگاهی در حوزه های نوظهوری چون حقوق سالمندان و روستاییان عنوان و بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف این مدرسه تابستانی آموزش و انتقال این مفاهیم به دانشجویان حقوق است که نه تنها به عنوان دانشجو بلکه به عنوان شهروند در این جامعه حضور دارند و فهم صحیح آن ها از این حقوق می تواند در پاسخگویی دولت نقشی موثر داشته باشد.
وی با اشاره به این که در این برنامه از 52 استاد متخصص و متبحر در حوزه دانشگاهی و اجرایی برای تدریس مباحث دعوت به عمل آمده است، بیان کرد: در این برنامه حدود 90 تن از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از گرایش های حقوق و دیگر رشته های درسی از دانشگاه های سراسر کشور و همچنین کشورهای عربستان، عراق و افغانستان حضور دارند.
اسعدی ادامه داد: کارگروه حقوق روستاییان، حقوق بیماران، حقوق مهاجران و حقوق سالمندان عناوینی هستند که به صورت تخصصی و در بعضی موضوعات برای نخستین بار در کشور مورد تحلیل قرار می گیرد.
به گفته وی، این مدرسه در 6 روز و در قالب یک کارگاه عمومی و کارگاه های تخصصی به دانش افزایی در چهار گروه عنوان شده می پردازد و در پایان نیز مرجع ملی حقوق شهروندی شبیه سازی می شود.
وی افزود: در این شبیه سازی، دادگاهی نمادین با نقش آفرینی شرکت کنندگان تشکیل می شود و حضار به بررسی حقوق شهروندی می پردازند.
در این آیین میزی از سوغات ترتیب داده شده است و دانشجویان با غذاهای محلی وسوغات دیگر شهرهای کشور آشنا می شوند.
در این برنامه حسین سیمایی صراف قائم مقام معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز حضور داشت.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.