به گزارش ایرنا، مرتضی تمجیدی روز دوشنبه در نوزدهمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز زنجان، افزود: خیرین تمام حوزه ها باید الگوی آحاد مردم در مشارکت امور خیریه باشند، چرا که جامعه نیازمند مشارکت عمومی است و دولت به تنهایی و بدون مردم نمی تواند کارها را پیش ببرد.
تمجیدی اظهار کرد: رشد و بلوغ فکری خیرین و درس ایثاری که آنان به جامعه می دهند، از بهترین مسائلی است که درباره آنها می شود بیان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با تبیین وضعیت تحصیلی دانش آموزان و مدارس استان، گفت: بخش عظیمی از مدارس، تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی هستند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین نیاز است که با نگاه جدی به ضرورت مدرسه سازی، جلب مشارکت حداکثری و همت همگانی نقایص مدارس را از نظر ایمن سازی، استاندارسازی و نوسازی تجهیزات و ساختمان رفع کرد.
تمجیدی با بیان ضرورت فرهنگ سازی امور خیریه در سطح جامعه، گفت: استان زنجان نیازمند ساخت مدارس جدید بسیاری است که با محدودیت های بودجه ای دولت، قادر به اجرای آن نیستیم، بنابراین مساعدت خیرین کمک شایانی در تحقق این هدف اداره کل خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان اظهار کرد: 90 درصد مدارس استان با سرانه ناچیزی اداره می شود و باید در این زمینه هم خیرین گام های بزرگی بردارند، چرا که با بودجه تخصیص یافته، بیش از 98 درصد آن صرف حقوق بیش از 15 هزار معلم می شود و فقط 2 درصد به سایر مسائل اختصاص می یابد.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار و 200 مدرسه در قالب یک هزار و 600 ساختمان آموزشی در استان زنجان با نزدیک به 180 هزار دانش آموز در حال تحصیل وجود دارد.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.