به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: حماسه پیاده روی اربعین بزرگترین نمادی است که نشان می دهد قیام امام حسین (ع) هیچ گاه از یادها پاک نمی شود و تا جهان باقیست جریان دارد.
وی بیان کرد: میلیون ها انسان در طول تاریخ در پرتو نور قیام امام حسین (ع) در برابر مستکبران عالم ایستاده اند و این راه همچنان ادامه دارد و به اراده الهی روز به روز گسترش می یابد.
وی با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین در کتب روایی شیعه، ادامه داد: در اجتماع میلیونی پیاده روی اربعین، ذکر همگان لبیک یا حسین (ع) است و این نشان می دهد نهضت عاشورا، جاذبه ای دارد که می تواند انسان ها را در پیروی از حق و دوری از باطل بایکدیگر متحد کند.
حسینی اراکی با بیان این که خداوند متعال به اراده خویش، امام حسین (ع) را محبوب دل های مردم قرار داده است، گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی از امام حسین (ع) به عنوان منشا خیر دنیا و آخرت یاد می کنند که هر کس می خواهد به سعادت برسد باید به ایشان متصل شود.
وی با بیان این که تمام خیرات عالم از ناحیه وجود امام حسین (ع) در اختیار جهانیان قرار می گیرد، ادامه داد: یکی از بزرگترین جلوه های قیام امام حسین (ع) موضوع هدایتگری و اصلاح مردم است که نمونه آشکار آن در جریان پیاده روی اربعین و حضور میلیون ها انسان مشتاق از سراسر جهان قابل مشاهده است.
کارشناس برنامه های معارفی گفت: مشاهده شکوه عظمت حماسه پیاده روی اربعین باعث هدایت انسان ها می شود، به نحوی که در خبرها آمده است یک جوان استرالیایی پس از مشاهده مردمی که در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند و حضور یافتن در این مراسم و پی بردن به حقانیت نهضت امام حسین (ع) مسلمان می شود.
وی با اشاره به این که امت و تمدن اسلامی با محوریت امام حسین (ع) و قیام عاشورا شکل می گیرد، افزود: جمع شدن میلیون ها انسان دور یکدیگر با هدف واحد در پیاده روی اربعین مقدمه ای برای تشکیل امت واحده اسلامی و ظهور امام زمان (عج) است.
بر اساس سنتی قدیمی مردم هر سال در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان به عزاداری و سوگواری می پردازند و این روز در فرهنگ شیعیان اربعین نام دارد؛ همچنین جمع فراوانی از ارادتمندان به ساحت اهل بیت (ع) چند روز مانده به اربعین در قالب دسته های عزاداری با پای پیاده مسیر شهرنجف تا کربلا را طی می کنند و عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و شهدای کربلا به نمایش می گذارند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.