به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های این هفته نماز جمعه زابل اظهار داشت: حفظ دین و ارزش های اسلامی فلسفه قیام عاشوراست به طوری که نگاه امام حسین(ع) به تفکر یزیدی نگاه جنگ نرم بود.
وی بیان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود سبب ماندگاری دین اسلام شد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ادامه قیام عاشوراست و تمام شهدای ما در رکاب این امام همام به شهادت رسیدند.
امام جمعه زابل گفت: مادران شهدا با تاسی از حضرت زینب(س) و پدران شهدا همچون امام حسین(ع) جگر گوشه هایشان را برای حفظ دین و اسلام به میدان فرستادند.
حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: شهیدان میرحسینی، عالی، فارسی، خزایی و حججی ها از رویش های عاشورا هستند.
وی چند صدایی در اسلام را عامل تفرقه دانست و تاکید کرد: یک بار در کوفه چند صدایی شد مسلم ابن عقیل به شهادت رسید و حجت خدا سرش بر روی نیزه ها رفت.
وی تصریح کرد: به برکت مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امن ترین نقطه جهان و در اوج عزت، شرف و قدرت قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود تهاجم فرهنگی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهید حججی پرورش پیدا می کند در حالی که در تلاش بود تا میرحسینی ها، همت ها، باکری ها و فهمیده ها در این مملکت تکرار نشود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز پس از خطبه های نماز جمعه زابل با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: رشادت های هشت سال دفاع مقدس از بعد مادی و معنوی دارای اهمیت است.
سردار حسین معروفی اظهار داشت: سبقت جان دادن در راه خدا و جان دادن فرمانده قبل از نیروهایش در میدان جنگ نشات گرفته از تفکر حسینی است.
وی بیان کرد: جنگ امروز جنگ نرم است چرا که دشمن توان مقابله با ایران را ندارد.
به گزارش ایرنا بعد از نماز جمعه، حسینیه شهیدان سرلشکر شهید قاسم میرحسینی و شهید محسن خزائی با حضور امام جمعه زابل، فرمانده سپاه سلمان، مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان، خانواده شهدا و شماری از مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم در مصلی المهدی(عج) زابل افتتاح شد.
7317**3213 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.