رضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمع مبلغ کل بدهی این زندانی ها 68 میلیارد ریال در خصوص بدهکاری مالی، مهریه، دیه و نفقه بود که از این تعداد زندانی، چهار تن از بانوان بودند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش در آزادی زندانیان، 21 درصد رشد در جلب رضایت و بخشش شاکی های پرونده، 114 درصد رشد در ارائه تسهیلات قرض الحسنه و 600 درصد رشد در جذب کمک های مردمی و خیران داشته ایم.
وی با اشاره به این که مردم خیر استان قم، 3.5 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان در جشن گلریزان اهدا کردند گفت: امسال در شب 20 خردادماه مصادف با شب سالروز ولادت کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) جشن گلریزان با حضور خیران و مدیران استان برگزار شد که این مبلغ برای آزادی زندانیان جمع آوری شد.
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانی های نیازمند قم افزود: در این ستاد آزادکردن زندانیان با جلب رضایت بخشی شاکی ها با بخشیدن بخشی از مبلغ پرونده، اعتبارهای دولتی در قالب تسهیلات، نقدینگی محکومان و کمک های مردمی انجام می شود.
وی با بیان این که در حال حاضر 209 زندانی جرائم مالی و غیرعمد در قم وجود دارد گفت: درصدد هستیم تا پایان سال جاری موفق به آزادی 100 تن از آنها شویم.
وی ادامه داد: 75 درصد زندانی ها از محکومان بدهی مالی و بقیه از محکومان بدهی مهریه هستند.
رضایی با تاکید بر این که نداشتن مهارت اقتصادی در بازار یکی از علت های افزایش آمار زندانی های بدهکار مالی است گفت: این افراد تخصص های لازم را در خصوص پیش بینی وضعیت بازار نداشته اند، ضمن این که بازار دارای ثبات اقتصادی نیست و این امر در سال های اخیر مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی اضافه کرد: قبل از سرمایه گذاری در شغلی باید اطلاعات لازم در خصوص آن کسب و از مشاوران و تجربه افراد متخصص در حوزه های مربوطه استفاده شود.
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانی های نیازمند قم از اجرای طرح های مختلف برای جلب مشارکت های خیران برای آزادی زندانیان خبر داد و گفت: با اداره کل اوقاف و امورخیریه قم جلسه هایی برگزار شده است تا از ظرفیت های این نهاد و با سوق دادن نیت های واقفان در آزادی زندانیان بهره مند شویم.
وی همچنین با بیان این که شعبه حل اختلاف در ستاد دیه قم راه اندازی شده است گفت: در این شعبه پرونده های زندانی های جرائم غیرعمد مورد بررسی قرار می گیرد و در مرحله بعد از شاکیان دعوت می شود تا با جلب رضایت آنان برای بخشیدن بخشی از بدهی بتوانیم زندانی را آزاد کنیم.
ستاد دیه استان قم با شماره حساب های بانک ملی 0201231618009، بانک تجارت 1530085593 و بانک ملت 1822288724 و پرداخت از طریق موبایل بانک با کد *780*7777025# و شماره تماس 37722666 آماده دریافت کمک های خداپسندانه و خیرانه مردم شریف استان است.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.