یدالله روحانی منش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ابتدا والدین این خانواده با حضور در ستاد دیه و پرداخت 300 میلیون ریال زمینه بازگشت 4 زندانی به آغوش خانواده را فراهم کردند.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: سپس فرزند و نوه آنها با مراجعه به ستاد دیه هزینه مورد نیاز برای آزادی 2 زندانی را پرداخت کردند.
وی یاداوری کرد: هفته گذشته نیز یک زن میانسال طلا و جواهر خود به ارزش 300 میلیون ریال را به ستاد دیه برای آزادی زندانیان هدیه کرد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: مادر سه شهید با اختصاص مبلغی به چشم انتظاری اعضای چند خانواده پایان داد.
روحانی منش اظهارکرد: همچنین شماری از شهروندان هزینه مجالس ترحیم و عروسی را برای آزادی زندانیان صرف کرده که این اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با ذکر اینکه هم اینک 300 زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای این استان حضور دارند گفت: سن مسن ترین زندانی 73 سال و جوان ترین زندانی 20 سال است.
وی بیان کرد: کمترین میزان بدهی 30 میلیون ریال و بیشترذین میزان بدهی متعلق به یک سانحه رانندگی با 11 فوتی و 110 میلیارد ریال بدهی است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای آزادی تمامی زندانیان جرائم غیرعمد این استان 150 میلیارد ریال نیاز است.
روحانی منش با انتقاد از قبول مهریه های بالا توسط خانواده ها و زوجین گفت: برخی نمی دانند بلافاصله بعد از جاری شدن صیغه عقد، در صورت مطالبه زوجه، داماد مکلف به پرداخت مهریه می شود.
وی بیان کرد: در یک پرونده یک زندانی مهریه به خاطر ناتوانی در پرداخت 2 هزار و 300 سکه زندانی شده بود در حالیکه کل دارایی زوجین و طایفه های آنها به یکصد سکه هم نمی رسید.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: ستاد دیه بیش از 500 میلیون ریال تسهیلات در اختیار افرادی که به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی هستند قرار نمی دهد.
روحانی منش یادآوری کرد: سال گذشته 268 زندانی جرائم غیرعمد این استان با 205 میلیارد ریال بدهی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی افزود: با کمک و مساعدت خیران نیک اندیش از ابتدای سالجاری تاکنون نیز 45 زندانی با 44 میلیارد ریال بدهی آزاده شده اند.
شماره حسابهای ستاد دیه برای دریافت کمکهای مردمی و آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد سیبای بانک ملی 0106329555001 و حساب جام بانک ملت 2030303037 قابل واریز در کلیه شعب به نام ستاد دیه استان همدان است.
از سال 91 تا 95 بیش از یک هزار و 281 زندانی با 914 میلیارد ریال بدهی آزاد شدند که 50 تن از این زندانیان زن بودند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.