به گزارش ایرنا، دبیر علمی همایش بین المللی «ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی» در حاشیه برگزاری این همایش به ایرنا گفت: بیش از 225 مقاله به دبیرخانه این همایش در قم ارسال شده است که شرکت کنندگان از 26 ملیت از جمله کشورهای جمله افغانستان، عراق، ترکیه، استرالیا، آمریکا، رومانی، اوکراین، انگلیس، سوریه، دانمارک، کانادا، الجزایر، تونس و ایران می باشند.
عابدین سیاحت اسفندیاری با بیان این که این همایش با همکاری دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در قم برگزار می شود، ادامه داد: بیشترین مقاله های دریافتی مربوط به زبان های فارسی، عربی، اردو و فرانسوی است.
وی افزود: ثبت نمایه مقاله های برگزیده در پایگاه های معتبری مانند پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و نورمگز از ویژگی های این همایش است و مقاله های برگزیده نیز به صورت کتاب و لوح فشرده و در نشریه های علمی و تخصصی همکار همایش منتشر می شود.
وی، ظرفیت های آموزشی موجود در فضای مجازی، ظرفیت های فضای مجازی در گفت و گوهای ادیانی و تقریب مذاهب، ظرفیت های فضای مجازی در توسعه و تقویت زیست مسالمت آمیز بین الادیانی و تاثیرات فرهنگی آموزش مجازی در رفتار دانش‌ پژوهان عرصه دین را از محورهای این همایش عنوان کرد.
اسفندیاری اضافه کرد: توصیف و تحلیل وضعیت موجود آموزش دینی در فضای مجازی، نقش حکومت ها و نهادهای دینی در آموزش مجازی، نقش سازمان ها و موسسات غیردولتی(NGO) در ارتقای سطح دانش و بینش دینی در فضای مجازی، راهبردهای توسعه ‌ای و سازمانی آموزش دینی مجازی، نقش متقابل آموزش حضوری و مجازی در ارتقای سطح آموزش های دینی از دیگر محورهای این همایش می باشد.
وی هدف از برگزاری این همایش را هم اندیشی و ارتقاء دیدگاه ها در زمینه آموزش مجازی عنوان و بیان کرد: ظرفیت عظیمی در آموزش های مجازی وجود دارد و با توجه به مهارت المصطفی در آموزش مهارت های دینی، باید از این فضا به صورت مطلوب استفاده کنیم.
وی گفت: با توجه به فرصت این همایش، ظرفیت ها و قابلیت های فضای مجازی را شناسایی و احصا خواهیم کرد تا به وسیله آن، آموزش های دینی و مهارتی خود را انتقال دهیم.
دبیر علمی همایش با اشاره به عنوان اصلی همایش گفت: ما در عنوان، واژه آموزش های دینی را به کار بردیم با این هدف که اگر در دین مسیحیت و یا سایر ادیان الگوی مناسبی برای بهره برداری از فضای مجازی وجود داشت ما از آن روش و مدل استفاده کنیم.
به گفته وی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و مراکز همکار، در 2 نوبت صبح و عصر با حضور استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و کارشناسان فضای مجازی از برنامه های همایش ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی است.
اسفندیاری با بیان این که هشت پیش نشست علمی و تخصصی به زبان های گوناگون پیش از برگزاری همایش برگزار شده است، بیان کرد: مراکز و نهادهای مختلفی از داخل و خارج از کشور از جمله شورای جهانی دانشگاه های مجازی، اتحادیه دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه، اتحادیه دانشجویان جهان اسلام و اتحادیه بین المللی دانشگاه ها با این همایش همکاری دارند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.