به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را خیانت به منطقه و تهدید آینده منطقه دانست و گفت: دست آمریکا و اسرائیل را در این برنامه به روشنی می بینیم، چراکه اگر چراغ سبز اسرائیل نبود این همه پرسی اتفاق نمی افتاد.
وی، اتحاد ایران، ترکیه، عراق و سوریه را برای عبور از این فتنه ضروری دانست و ادامه داد: پس از فتنه داعش منطقه مواجه با فتنه جدید شده است که باید کشورهای منطقه اقدامی موثر انجام دهند تا دیگر استکبار به دبنال فتنه جدید نباشد.
وی بیان کرد: نمی خواهیم کمترین آسیبی به کردهای همسایه ما وارد شود، چراکه سال ها در کنار هم زندگی کرده ایم ولی باید کردها بدانند که رهبران شان با همدستی با دشمنان منطقه به دنبال گرفتار کردن منطقه به یک باتلاق هستند.
حسینی بوشهری تاکید کرد: نقشه راه دشمن برای منطقه با برگزاری همه پرسی جدایی کردستان عراق، تجزیه در منطقه است و ملت ها باید با این نقشه شوم به سختی مقابله کنند.
همه پرسی اقلیم کردستان عراق ساعت 8 صبح روز دوشنبه سوم مهرماه با وجود مخالفت دولت مرکزی عراق و کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه در سه استان اقلیم (اربیل، سلیمانیه و دهوک) و مناطق مورد مناقشه برگزار شد و بر اساس اعلام کمیسیون عالی انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان عراق مردم کرد به جدایی اقلیم کردستان عراق رای موافق دادند.

**حادثه لاس وگاس، واقعیت های جامعه آمریکا را نشان داد
خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به حادثه تیراندازی در لاس وگاس آمریکا با عجیب دانستن این حادثه گفت: اگر عامل این حادثه یک مسلمان بود امروز رسانه های مختلف علیه اسلام هیاهو به پا می کردند ولی اکنون که این اتفاق توسط یک آمریکایی روی داده رسانه های آمریکایی در این زمینه سکوت کرده اند.
حسینی بوشهری با بیان 2 احتمال از عامل حادثه لاس وگاس افزود: اگر این حادثه همانگونه که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته توسط داعش بوده که نشان می دهد داعش به زادگاه خود برگشته و مسئولان آمریکایی باید بدانند که آنچه را کاشته اند گریبان خودشان را خواهد گرفت و از آنها انتقام می گیرد و اگر این عامل از خود آمریکاست نشان دهنده واقعیت تلخ این کشور است.
وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ به جای این که ایران و کره شمالی را تهدید کنید، برای ایران خط و نشان بکشید تحریم نفتی را در رابطه با ایران مطرح کنید و پایه های برجام را بلرزانید به فکر حیات مردم آمریکا باشید، چراکه حوادث لاس وگاس نشان داد مردم آمریکا نیازمند توجه بیشتری هستند و به جای طمع کردن به کشورهای دیگر به واقعیت های کشورتان توجه کنید.
وی تاکید کرد: با وجود تمام فتنه ها و دسیسه ها علیه اسلام، آنچه باقی می ماند عزت و مجد مسلمانان و نابودی استکبار جهانی است.
تیراندازی در لاس وگاس آمریکا که یکشنبه هفته جاری اتفاق افتاد دست کم 59 کشته و بیش از 500 زخمی برجا گذاشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین جنایت های بوداییان و ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مسائل مربوط به این کشور مصیبت جانکاهی است که به علت نبود وحدت در جهان اسلام رخ داده و نتیجه آن قتل عام مسلمانان است.
حسینی بوشهری با بیان این که تا کنون 500 هزار تن از مسلمانان میانمار از خانه و کاشانه خود آواره شده اند تصریح کرد: کودکان و خردسالان از تشنگی می میرند و در اردوگاه های بنگلادش با وضع رقت باری زندگی می کنند.
وی ادامه داد: ارتش میانمار به کمک بودائیان قصد پاکسازی نژادی را دارند که باید اقدام لازم برای جلوگیری از این جنایت ها صورت گیرد.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.

** قیام امام حسین(ع) نباید در فردای عاشورا به فراموشی سپرده شود
حسینی بوشهری همچنین با تجلیل از حضور باشکوه مردم ایران و ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: حضور پرشور جوانان در محافل دینی و عزاداری های سرور و سالار شهیدان از نشانه های رویش های انقلاب اسلامی است.
وی گسترش مقتل خوانی بر مبنرها و مجالس عزاداری را از جمله رویکردهای ارزشمند امسال در عزاداری های محرم دانست و افزود: حضور منظم دسته های عزاداری با شعارهای عاشورای از جمله دیگر نقاط قوت عزاداری های تاسوعا وعاشورای امسال بود.
خطیب جمعه قم با بیان این که امام حسین(ع) تنها مربوط به دهه محرم و تاسوعا وعاشورا نیست تاکید کرد: عاشورا و قیام و نهضت اباعبدالله(ع) قیام علیه ظلم و دفاع از مظلوم و نیز برای اقامه حق و پیاده کردن احکام الهی است و به همین دلیل نباید ظهرعاشورا پرونده عزاداری را بسته و با حسین(ع) و آرمان های ایشان خداحافظی کرد بلکه باید پیام امام حسین(ع) در تمام روزهای سال در رفتار مسئولان، بازار، جوانان، بانوان، حوزویان و همه مردم ادامه داشته باشد.

** تشییع گسترده پیکر شهید حججی توسط مردم نشان از عشق عمیق مردم به شهدا و جهاد است
وی در ادامه، حضور کم سابقه قشرهای مختلف مردم برای تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی از شهدای مدافع حرم را اتفاقی عجیب و شگفت انگیز دانست و گفت: حضور گسترده مردم برای تشییع شهید حججی در مشهد، تهران، اصفهان و نجف آباد نشان از عشق عمیق مردم به شهدا و جهاد است.
حسینی بوشهری ادامه داد: با وجود تبلیغات گسترده دشمنان برای فراموشی راه شهادت و جهاد، مردم در صحنه هایی تاریخ ساز به زیبایی از عهده این آزمون بر آمدند و نشان داداند که راه ملت ایران از شهادت و جهاد جداشدنی نیست و این شهادت ملت ایران را در جهان عزیز کرد.
شهید محسن حججی از نیروهای مدافع حرم بود که در مردادماه سال جاری به اسارت گروه تکفیری داعش درآمد و پس از 2 روز به شهادت رسید.
وی آغاز هفته نیروی انتظامی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: نیروهای انتظامی، در طول تاریخ انقلاب اسلامی حافظان نظام، امنیت و ارزش های انقلاب بوده و هستند و تقدیم هزاران شهید گواه شجاعت و از خود گذشتگی این نیروهای فداکار است.
خطیب جمعه قم تاکید کرد: امنیت امروز به خاطر همدلی و همراهی همه قشرهای جامعه با نیروی های انتظامی است و امتداد و گسترش این امینت نیز نیازمند نقش آفرینی همه در آن است.
14 تا 20 مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.