به گزارش ایرنا، عابدین سیاحت اسفندیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فرصت ارسال مقاله به این همایش تا 15 مهرماه جاری تمدید شده است و تاکنون 325 تَن برای ارسال مقاله در سامانه همایش ثبت نام کرده اند.
وی افزود: تاکنون 225 تن از 26 ملیت از جمله افغانستان، عراق، ترکیه، استرالیا، آمریکا، رومانی، اوکراین، انگلیس، سوریه، دانمارک، کانادا، الجزایر، تونس و ایران مقاله های خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: این همایش 2 روزه در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم واقع در میدان جهاد، با برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و مراکز همکار، در 2 نوبت صبح و عصر با حضور استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و کارشناسان فضای مجازی ترتیب می یابد.
اسفندیاری با بیان این که علاقه مندان می توانند به هفت زبان فارسی، عربی، اردو، فرانسوی، انگلیسی، ترکی استانبولی و آذری به این همایش مقاله ارسال کنند، گفت: بیشترین مقاله های دریافتی مربوط به زبان های فارسی، عربی، اردو و فرانسوی است.
وی با بیان این که تاکنون هشت پیش نشست علمی و تخصصی به زبان های گوناگون برگزار شده است، گفت: مراکز و نهادهای مختلفی از داخل و خارج از کشور با این همایش همکاری دارند.
وی افزود: از جمله اتحادیه ها و مجامع بین المللی همکار این همایش، شورای جهانی دانشگاه های مجازی، اتحادیه دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه، اتحادیه دانشجویان جهان اسلام و اتحادیه بین المللی دانشگاه ها هستند.
اسفندیاری یکی از ویژگی های این همایش را ثبت نمایه مقاله های برگزیده در پایگاه های معتبری مانند پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و نورمگز برشمرد و گفت: مقاله های برگزیده به صورت کتاب و لوح فشرده و در نشریه های علمی و تخصصی همکار همایش منتشر می شود.
اسفندیاری گفت: علاقه مندان می توانند مقاله های خود را به دبیرخانه همایش به نشانی قم، خیابان مصلا، جنب پل 9 دی، دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، معاونت پژوهش و تولید محتوا ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 32114173 با پیش شماره 025 تماس بگیرند و یا به نشانی اینترنتی http://mou.ir/fa مراجعه کنند.

** «مهارت زیست در فضای مجازی» را به همه افراد جامعه آموزش دهیم
معاون پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: امروز فضای مجازی به زندگی افراد مختلف ورود پیدا کرده است و در این فضا زندگی می کنیم.
وی تاکید کرد: حضور نداشتن ما در فضای مجازی زیان های بسیار و تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد، فضای مجازی، فضای گزینشی انتخاب داده ها نیست و نیازمند حضور فعال همه در این فضا هستیم.
دبیر علمی همایش بین المللی «ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی» تصریح کرد: باید «مهارت زیست در فضای مجازی» را به همه افراد جامعه آموزش دهیم و در کنار آن همگان حضور فعال در این فضا داشته باشند.
اسفندیاری، فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید بتوانیم از فرصت های فضای مجازی به درستی استفاده بهینه کنیم و تهدیدهای آن را از بین ببریم.
وی هم چنین به معرفی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) پرداخت و گفت: تاکنون بیش از 100 تن از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و بیش از 7 هزار تن از کشورهای گوناگون در دوره های بلندمدت آن مشغول به تحصیل می باشند.
وی افزود: تحصیل در این دانشگاه هیچ محدودیت سنی، جنسیتی، مکان جغرافیایی و دینی ندارد و همه علاقه مندان می توانند از دوره های کوتاه و بلندمدت آن در رشته ها و مقطع های مختلف تحصیلی بهره ببرند.
اسفندیاری با بیان این که از حدود 100 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون برای 22 هزار واحد درسی به صورت متن، صوت و فیلم محتوا تهیه شده است و دوره های بلندمدت به هفت زبان و دوره های کوتاه مدت به 15 زبان برگزار می شود.
دانشگاه مجازی المصطفی(ص) نهادی علمی، فرهنگی و بین المللی است که به گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی اهتمام دارد و با بهره گیری از فناوری های نوین در فضای مجازی، فرصت برابر فراگیری علوم اسلامی و انسانی را برای علاقه مندان از سراسر جهان بدون محدودیت در مذهب، ملیت، جنسیت و جغرافیا فراهم کرده است.
این دانشگاه زیر نظر جامعه المصطفی العالمیه و با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و مدارک علمی آن دارای اعتبار بین المللی است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.