اکبر میرشکار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: قمی های ساکن پایتخت دارای مجمعی متشکل از بیش از 200 قمی صاحب نام و منصب در استان تهران می باشند که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کارهای خیر در قم است.
وی اضافه کرد: دراین مجمع علاوه بر فرصت کمک اقتصادی به نیازمندان، زمینه کمک های معنوی و فکری برای رسیدگی بهتر به وضعیت محرومان نیز فراهم می باشد.
وی ادامه داد: در نخستین جلسه کمیته امداد امام خمینی قم با مجمع قمی های مقیم پایتخت ،بسیاری از اساتید دانشگاه، تجار، مهندسان، پزشکان و فعالان اقتصادی به نام حضور داشتند که می توانند ظرفیت بسیار بزرگی برای مشاوره های اقتصادی و اجرایی باشند. امیدواریم با رایزنی هایی که صورت گرفت، حضور مسئولان کمیته امداد در این مجمع ادامه یابد.
وی گفت: هدف از این جلسه ایجاد تعامل خوب بین قمی های ساکن پایتخت با مسئولان کمیته امداد قم بود تا بخشی از کمک های افراد خیر این مجمع به سمت استان قم جذب شود.
وی با بیان این که بیش از 200 فرم حمایت از ایتام بین اعضای مجمع توزیع شد، اضافه کرد: بر اساس صحبت های صورت گرفته، جلسات مشترک بین مجمع و کمیته امداد قم به طور مرتب برگزار می شود و در این جلسات عملکرد کمیته امداد و نیازهای اساسی محرومان استان قم اطلاع رسانی خواهد شد.
20 هزار خانواده در قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 96 درصد آنان در مناطق شهری زندگی می کنند؛ همچنین درصد بالایی از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد در این استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که نیمی از آنان کمتر از 50 سال سن دارند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.