معصومه ظهیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: به نظر می رسد پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، امروز این مسیر پلکانی و فراهم نمودن زیرساخت ها فراهم شده، بنابراین بانوان این مطالبه را پیگیر باشند.
وی ادامه داد: توازن نسبت 30 به 70 که دکتر روحانی اشاره کرد باید برقرار شود، یعنی 30 درصد جایگاه های مدیریتی در مسیر کمال و ارتقا و از حیث قابلیت و توانمندی در اختیار بانوان قرار گیرد.
وی ادامه داد: گرچه به دلیل شرایط خاصی که در قم وجود داشته، سرعت این استان در اشتغال، جایگاه مدیریتی و حضور مفید و موثر بانوان کند است، ولی رو به پیشرفت می باشد.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در بسیاری از امکانات توازن بین خانم ها و آقایان وجود ندارد و به نظر می رسد این روند در قم باید با سرعت بیشتری طی شود.
ظهیری با تاکید بر مطالبه بانوان قمی از سازمان های مربوطه، گفت: این موضوع در شورای مشاوران مدیران کل اداره های استان مطرح و برای پیگیری مجدانه و رسیدن به تحولات اساسی، در شورای معاونان استان نیز طرح خواهد شد.
وی تصریح کرد: گرچه همه زمینه ها برای حضور زنان فراهم نشده، ولی بدنه مدیریتی مردانه استان با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و نوع تفکر و روش مندی دولت با این موضوع مخالف نیست.
مشاور استاندار قم در امور بانوان تاکید کرد: برای اجرایی شدن این مهم، شناسایی و معرفی بانوان توانمند و دارای سابقه مدیریتی مفید و همچنین تلاش و یک صدایی بانوان در این زمینه، عرصه را بیش از گذشته برای حضور موثر بانوان فراهم می کند.
ظهیری خاطرنشان کرد: پس از گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی، گام های مهم و موثری برای تحقق الگوی مورد نظر امام راحل از زن مسلمان در جامعه برداشته شده است.
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) الگوی سومی از جریان زن مسلمان معرفی کرد که نه تحجری از رسوبات فکری دوران ستم شاهی و نه دوران تجددگرایی که به نحوی از جریان فمنیسم و غرب بر ایران تحمیل می شد، دارد.
وی اضافه کرد: طبق این الگو، زن بر اساس توانمندی، استعدادها، شرایط و ظرفیت های اجتماعی در رقابت مثبت با جنس مخالف در عرصه خدمت، دانش، اشتغال و تحولات اجتماعی حضور دارد.
ظهیری افزود: به طور حتم آنچه در دهه چهارم انقلاب پیش رو داریم و بنای این حرکت و تحولات را حضرت امام گذاشتند، حضور زنان صرفا در اشتغال نیست، بلکه زنان می توانند نقش موثری در تحولات اجتماعی ایفا کنند که در فرمایشات امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر این امر تاکید شده است.
وی ادامه داد: نقش آفرینی زنان در طول هشت سال دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم و پاسداشت ارزش ها قابل توجه است، ولی این حضور باید در جایگاه های مدیریتی و کلیدی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که حضور موثر در جامعه جزو مطالبات بانوان در چهار دهه گذشته بوده است، گفت: آگاه به زمان بودن، حضور مفید و موثر اجتماعی زنان در حفظ مناسب جایگاه های مدیریتی و تعادل جنسیتی در قبول مسئولیت ها باید لحاظ شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در ادامه با بیان این که جوان گرایی جزو مشی انقلاب اسلامی بوده، گفت: امام خمینی(ره) اعتماد به جوانان و فراهم کردن حضور آن ها در عرصه های مدیریتی را به تاسی از رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) در هشت سال دفاع مقدس اجرایی نمودند و فرماندهان جنگ را در سنین 21 تا 30 سال انتخاب می کردند.
وی تصریح کرد: دولت بنا به مشی خود و مطالبه طیف های مختلف عقیدتی و سیاسی کشور، این زمینه را فراهم کرده است و با انتخاب وزیری جوان، گام نخست را در این عرصه برداشت.
وی ابراز امیدواری کرد: جوان گرایی در واگذاری پست های مدیریتی در همه عرصه ها از جمله فعالیت های فرهنگی و تولیدی در همه استان ها به ویژه قم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.