به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی درپیام تسلیت این مرجع تقلید آمده است: با نهایت تأسف و تأثر خبر ارتحال فقیه عالیقدر، یارصدیق امام و انقلاب و عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت اللّه آقای حاج شیخ ابراهیم امینی (رحمت اللّه علیه) را دریافت کردم؛ این عالم خدوم و با اخلاص در تمام عرصه‌ها یک روحانی ممتاز بود. 
پیام حاکیست: اینجانب که سالیان متمادی با ایشان هم درس و هم مباحثه بودم و بیش از هفتاد سال رفاقت داشته‌ام که تا آخرین روزهای عمر با برکت ایشان ادامه داشت، چیزی جز اخلاص و تقوی و تواضع و اخلاق از آن بزرگوارسراغ ندارم. 
پیام ادامه یافته‌است: علاقه وافرایشان نسبت به امام راحل و انقلاب زبان زد بود و از پیشگامان نهضت اسلامی محسوب می گردید و در تعالی این نظام مقدس ازهیچ کوششی دریغ نمی‌کرد.
در این پیام آمده است: کتاب‌های او به عنوان مجموعه آثار بسیار مفید برای همه پژوهشگران خصوصاً جوانان است؛ مرحوم آیت اللّه امینی را حقیقتاً می‌توان یک الگو زنده و پرکار برای طلاب جوان توصیف نمود.
پیام حاکیست: بی شک فقدان آن فقیه عالیقدر خسارتی عظیم و ثلمه جبران ناپذیر برای حوزه‌های علمیه است؛ اینجانب ارتحال این مجاهد نستوه را محضر مبارک مولایمان حضرت بقیة (عج) ، حوزه های علمیه، خاندان مکرم آن فقید سعید و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم وعلومقام و حشر با ائمه معصومین(ع)‌ برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه، پنجم اردیبهشت ماه جاری، در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی در ماه های اخیر چند بار بدلیل بیماری در بیمارستان بستری و مرخص شده بود در روزهای اخیر در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.