به گزارش ایرنا، رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد شهرری در این‌ مراسم، گفت: آیت الله مومن، عارفی بزرگ، دانشمندی نمونه و عالم ربانی بود و در مقاطع مختلف و دوران های حساس نظام جمهوری اسلامی، همواره‌ پشتیبانی از ولایت فقیه و انقلاب را فراموش نکرد.
حجت الاسلام مهدی اصلانی با بیان اینکه یقین، اخلاص، زهد و تواضع از شاخص های اصلی علماست، گفت: آیت الله مومن در تمامی مراحل زندگی خود، توجه به معاد و زندگی اخروی را سرلوحه تمام امور و رفتار خود قرار داده بود و این شاخصه مهم رفتاری این عالم بزرگ، در پیام مقام معظم رهبری به ‌مناسبت درگذشت وی به وضوح قابل مشاهده است.
وی افزود: عالم شاخص ربانی، در رفتار دینی خود باید به گونه ای باشد تا با مشاهده روحیات اخلاقی و کردار او، تواضع و فروتنی در بین آحاد اقشار جامعه تقویت شود و آیت الله مومن با فضل علمی شاخص و عرفان و ایمان قوی، در این زمینه پیشگام بودند.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه و استاندار سمنان پیش از این در پیام هایی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفته بودند.
آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان، به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه 30 آذر امسال در بخش آی ‌سی‌ یو یکی از بیمارستان ‌های قم بستری و روز هشتم دی برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافت و در شامگاه دوم اسفند امسال دعوت حق را لبیک گفت.
وی در سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 1362 به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد.
این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.