آیت الله علی محمدی تاکندی ظهر یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار و در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین تاکید کرد: کار سخت خبرنگاران آنجایی است که هم باید خبر بگیرند و هم پس از تصحیح و ویرایش آن را منتشر کنند.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه خطیر و دشواری در حوزه اطلاع رسانی دارند، یادآور شد: در عصر حاضر و با وجود فضاهای مجازی گوناگون، ارسال خبر صحیح و به موقع می تواند از وقوع اخبار هنجارشکن، دروغ و شایعه جلوگیری کند.
وی با بیان خاطراتی از امام راحل، افزود: در اوایل انقلاب دوستان نزدیک ایشان اظهار داشتند که امام راحل در اواخر هر روز تا 2 ساعت اخبار داخلی و خارجی را گوش می کردند و می فرمودند که همه خبرها را باید شنید تا درست و نادرستی آن برای ما محرز شود.
آیت الله تاکندی ادامه داد: امروز نیاز به شنیدن اخبار و دسترسی به اطلاعات از الزامات بشر قرار گرفته و به همین جهت هم کار خبرنگاران در این فضا دشوارتر از گذشته شده است.
به گفته این استاد حوزه علمیه، خبرنگاران پس از دریافت خبر و قبل از انتشار باید آن را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار دهند تا جامعه همواره و در هر شرایطی به صداقت و کاردار این قشر اطمینان حاصل کند.
در ادامه، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین گفت: خبرنگاران با رعایت اصول اخلاقی و همه جانبه خبر سعی می کنند تا در کار خود که همان اطلاع رسانی باشد به نحو مطلوبی عمل کنند.
علی حیدر شاه حسینی ادامه داد: ایرنای قزوین طی سال های گذشته توانسته به نحو مطلوبی در امر خبر و اطلاع رسانی موفق عمل کند و این نتیجه ساعت ها تلاش و پیگیری مستمر روزانه خبرنگاران آن است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.