«کمال اکبری» روز چهارشنبه در نشست مشترک هیات های نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان های کشور در محل استانداری مرکزی افزود: سازمان های مردم نهاد در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نسبت به پاسداشت اهداف والای انقلاب، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری وظیفه سنگینی بر عهده دارند که باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
وی ادامه داد: کارگروه اجتماعی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به وزارت کشور محول شده که نظیر همین کارگروه در تمامی استان های کشور تشکیل شده و برنامه های آن باید تا یک ماه آینده تدوین و از اوایل مهرماه نیز اجرایی شود.
معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بیان کرد: تقویت نشاط عمومی و ایجاد انگیزه در لایه های مختلف جامعه به خصوص نسل جوان یکی از اهداف اصلی این کارگروه است.
وی اظهار داشت: مشارکت اجتماعی مردم از موئلفه های اصلی توسعه پایدار محسوب می شود که از این رهگذر می توان به افزایش رفاه اجتماعی در مسیر کسب استانداردهای زندگی مطلوب دست پیدا کرد.
اکبری اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت های مردمی در اداره امور کشور یکی از منویات مقام معظم رهبری است که سازمان های مردم نهاد باید در این امر خطیر پیش رو باشند.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد بهترین نهاد برای مشارکت هدفمند در راستای فرآیند توسعه و رفع نگرانی ها در حوزه های اجتماعی است و این نگاه باید به صورت علمی همراه با نظریه پردازی های کارشناسانه دنبال شود.
اکبری، دستیابی به فهم مشترک در اجرای قوانین و مقررات در حوزه های اجتماعی، زمینه سازی برای اجرایی کردن آیین نامه مصوب هیات وزیران سال 1395 در خصوص تشکل های مردم نهاد، آمادگی برای اجرایی کردن شیوه نامه اجرایی مشارکت سازمان های مردم نهاد در پیشبرد حقوق شهروندی را از مهمترین اهداف نشست مشترک هیات های نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان های کشور در استان مرکزی(اراک) عنوان کرد.
استاندار مرکزی نیز در سخنانی گفت: شرکت کنندگان در این نشست تخصصی از گزارش عملکردها پرهیز کرده و اندیشه ها و راهکاری مناسب برای حل مشکلات اجتماعی را مبادله کنند.
سید علی آقازاده بیان کرد: تحرکات و اقدامات موثری در 6 سال فعالیت دولت تدبیر امید در کشور انجام شده که باید این اقدامات موثر به عنوان چراغ راه مسائل فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: شرایط فرهنگی و اجتماعی امروز کشور نیازمند اقدامات ضروری و کارشناسی است که مسئولان امور اجتماعی استانداری ها و سازمان های مردم نهاد باید نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند.
وی تاکید کرد: وحدت و همدلی تنها راه موفقیت در همه برنامه به خصوص مسائل اجتماعی است که در این صورت می توان در وزارت کشور به عنوان نهادی تصمیم ساز در حل مسائل اجتماعی کشور موفقیت های چشمگیری به دست آورد.
آقازاده توضیح داد: عملکرد امور اجتماعی استانداری مرکزی به واسطه استمرار فرصت مدیریتی بسیار چشمگیر و ارزشمند است و تبادل تجربه های مسئولان این نهاد می تواند به تمام کشور بسط داده شود.
نشست مشترک هیات های نظارت بر سازمان های مردم نهاد با حضور 31 مدیرکل دفتر امور اجتماعی کشور و نمایندگان خانه سازمان نهاد کشور به مدت 2 روز در اراک جریان دارد.
3017/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.