بیژن سلیمانپور عصر چهارشنبه در نشست مشورتی بنیاد نخبگان استان قم بیان کرد: قم قطب علوم انسانی کشور است و باید ظرفیت نخبگان این بخش نیز در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای اخلاق عمومی به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: آن چیزی که سبب نجات جامعه می شود پرداختن به حل مشکلات اخلاقی و معضلات اجتماعی در کنار حمایت از رشد و توسعه تکنولوژی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: آن چیزی آسیب‌های اجتماعی و آلام فرهنگی جامعه را کاهش می دهد توجه به مفاهیم علوم اسلامی و انسانی است.

وی بیان داشت: منزلت بخشی و ایجاد بستر لازم برای گفت و گوی بین نخبگان استان یکی از ضرورت های مقدماتی در استفاده از ظرفیت این افراد است.

وی ابراز کرد: عدم ارتباط و گفت وگوی بی واسطه بین نخبگان یکی از خلاهای بزرگ و حلقه های مفقوده استان می‌باشد.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر نیازهای روز جامعه و روند پیشرفت علم، بازنگری در اساسنامه بنیاد نخبگان برای بازدهی بیشتر فعالیت ها ضروری است.

وی یادآور شد: بانک اطلاعات جامعی از وضعیت نخبگان و یافته‌های علمی جدید جامعه نخبگانی استان برای درک بهتر از ظرفیت های استان باید تدوین گردد.

سلیمان‌پور گفت: مسئولیت‌ها و ماموریت‌های بنیاد نخبگان در بین بسیاری از مردم و افراد مستعد همچنان مغفول است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: همچنین ارتباط کاملی بین بنیاد نبخگان و شرکت های دانش بنیان استان وجود ندارد.

سلیمان‌پور گفت: به دلیل گردش محدود جامعه نخبگانی بسیاری افراد فرصت ظهور و بروز خود را در مراکز تصمیم ساز به دست نمی آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در پایان افزود: بنیاد نخبگان علاوه بر اختراعات صنعتی باید در مساله علوم انسانی در مسیر نوآوری و ارتقای علوم اسلامی گام بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.