به گزارش ایرنا، مصطفی محمدیون روز پنجشنبه در جلسه شورای مدیران در استانداری قم افزود: امکانات لازم برای ساخت پایگاه امدادی با همکاری مسئولان در اختیار جمعیت هلال احمر قم قرار گیرد.
وی افزود: سازمان جمعیت هلال احمر کشور نیز تجهیزات و تامین نیروی انسانی را بر عهده می گیرد ضمن این که تاکنون استان قم هر کمکی از سازمان داشته است را به خاطر توانمند بودن در خدمات امدادی، تامین کرده ایم.
آزادراه قم – گرمسار در اسفندماه 1393 با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید؛ قطعه اول آزادراه حرم تا حرم از قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر است که 74 کیلومتر آن در محدوده قم، 46 کیلومتر در محدوده استان تهران و 32 کیلومتر آن در محدوده استان سمنان است.
آزادراه قم - گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مدت 2 سال با هزینه بیش از 690 میلیارد تومان احداث شده است.
در حال حاضر چهار پایگاه جاده ای و 2 پایگاه کوهستانی در استان قم فعال است این پایگاه ها در محورهای سلفچگان، کهک، جعفریه، آزادراه قم – تهران، منطقه کوهستانی برف انبار و محدوده کوه حضرت خضرنبی(ع) آماده امدادرسانی به مردم هستند.
دراین استان در بخش های پنجگانه ، جاده قدیم قم به اصفهان و اراک و جاده قم- گرمسار نیاز ضروری به ساخت پایگاه امداد جاده ای می باشد.
وی با بیان این که جمعیت هلال احمر با ارائه آموزش ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده است گفت: بنا بر نیاز جامعه و ذات کار بشردوستانه این مجموعه در مباحث آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده است و خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه می کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سخنرانی، تولید سی دی و نشریه های در بحث مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی کارساز نیست و نیاز به غنی سازی اوقات فراغت جوانان با اجرای برنامه های عملیاتی داریم.
وی، طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) را از بهترین طرح های آموزشی و پیشگیری از حوادث برشمرد که این طرح از سوی جمعیت هلال احمر در استان های مختلف در حال اجرا است.
طرح ملی خادم«خانواده آماده در مخاطرات» با شعار خانواده آماده، جامعه آماده و با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقای توانمندی آن‌ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه به اجرا در می‌ آید، در اجرای طرح ملی خادم، افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به درب منازل مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به این که آمادگی واگذاری سیستم بالگردی امداد هوایی به استان قم را داریم گفت: قم، معین استان تهران است در صورتی که شرایط فراهم شود سیستم بالگردی را در این استان مستقر خواهیم کرد.
حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا عضو هیات علمی جمعیت هلال احمر قم نیز دراین جلسه با اشاره به این که 10 هزار تن از مردم عضو جمعیت داوطلبان استان قم هستند گفت: این آمار رشد خوبی نسبت به گذشته داشته است.
وی ادامه داد: بیش از 700 تن از جوانان به صورت فعال دربرنامه های مختلف از جمله اعتیاد و مباحث کاهش آسیب های اجتماعی شرکت کرده اند.
وی با اشاره به طرح غنی سازی اوقات فراغت هلال احمر گفت: سال گذشته بیش از 40 هزار جوان در برنامه های متنوع شرکت کرده اند که بازتاب خوبی داشته است ضمن این که اولین استانی هستیم که مجمع خیران جمعیت هلال احمر را راه اندازی کرده ایم.
عضو هیات علمی جمعیت هلال احمر قم با تاکید بر راه اندازی پایگاه امدادی در قم جاده قم – گرمسار گفت: این جاده پرخطر و حادثه خیز است که باید به آن به صورت جدی تر توجه کرد.
وی خاطر نشان کرد:همچنین در بخش پردیسان نیازمند احداث مرکز آموزشی و فرهنگی هلال احمر هستیم تا آموزش های امدادی به صورت گسترده تری در این منطقه ارائه شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی خواستار استقرار دفتر نمایندگی سازمان جمعیت هلال احمر در این استان شد و گفت: راه اندازی این دفتر به علت جایگاه استان قم ضروری است که امیدوار هستیم اعتباری ویژه ای برای استان قم در این خصوص در نظر گرفته شود.
8138/ 6133/ خبرنگار- فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.