به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، بیژن سلیمان پور، در جلسه شورای پدافند غیرعامل در سالن جلسات استانداری قم، اظهار داشت: اقدامات روزمره و ذاتی دستگاه های اجرایی، ماهیت پدافند غیرعاملی نداشته و دستگاه های استان، باید اقدمات خود را در رابطه با حوزه مصونیت سازی، دفاع، ارتقای تاب آوری جامعه، کاهش آسیب ها، ایجاد بازدارندگی و نهایتاً تقویت پایداری ملی کشور در برابر تهدیدات ارائه دهند.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده دستگاه های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل باید همگانی شده و در بین عموم مردم نهادینه شود، اضافه کرد: برای اینکه به مرحله مطلوبی از پدافند غیرعامل در استان دست پیدا کنیم باید در درجه نخست درک و شناخت کافی از آسیب ها و کمبودهای پدافندی در سطح حوزه های مختلف استان احصا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: برای اینکه استان در مساله پدافند غیرعامل به وضعیت مطلوبی برسد باید نگاه های رفع تکلیفی در بین مدیران از بین رفته و با دغدغه وارد عمل شوند.

وی ابراز کرد: آرامش و استقلال امروز کشور مرهون و مدیون دستاوردهای دفاع مقدس و شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی است.

سلیمان پور عنوان کرد: براندازی و زمین گیر کردن انقلاب هدف اصلی دشمنان از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران بود ولی به برکت خون شهدا، مقاومت مردم و هدایت های مقام معظم رهبری امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری قدرتمند ودر مقابل تهدیدات دشمن مصون شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم یادآور شد: موقعیت استراتژیک ایران توجه جدی به تقویت شاخص های پدافند غیر عامل را ضروری کرده است.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: در دوران حاضر راهبردها و استراتژی های نظامی با گذشته دچار تغییر و تحول شده است، و شکل و شیوه درگیری دولت های متخاصم صرفا در جنگ های سخت و لشگرکشی خلاصه نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ابراز کرد: پدافند عامل، پدافند غیرعامل و پدافند برتری ساز، سه عنصر مهم در رابطه با مسائل امنیت ملی است.

وی تاکید کرد: رشد چشمگیر ایران در حوزه پدافند برتری ساز، سبب ایجاد بازدارندگی و از بین رفتن طمع دشمنان در اتخاذ مواضع جنگ طلبی در قبال ایران شده است

سلیمان پور تصریح کرد: باید اقدامات دستگاه های استان در راستای استفاده بهینه از مدیریت مصرف آب افزایش پیدا کند، استان قم از نظر شرایط اقلیمی منطقه کم آب در سطح کشور است.

وی بیان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل برای بهبود شاخص های پدافندی باید در سطح استان تدوین و به صورت کامل و دقیق با دربرگیری تمام ضوابط پدافندی عملیاتی شود.

سلیمان پور ادامه داد: آموزش های پدافندی در سطح آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی پایه ای افزایش پیدا کند، از ظرفیت حوزه های علمیه در این رابطه استفاده شود، آسیب های استان با ملاحضات امنیتی تدوین شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267240
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.