بهرام سرمست عصر سه شنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم گفت: دستگاههای اجرایی باید پژوهش هایی که در حوزه کاری خود تا کنون انجام شده را اعلام کرده و مدیران باید اطلاع درست و دقیقی از پژوهش ها وتحلیل های انجام شده داشته باشند.

وی از عدم اعلام نیازها و دغدغه های پژوهشی از سوی برخی دستگاههای اجرایی انتقاد کرد و گفت: پژوهش هایی که در گذشته انجام شده باید در صورت نیاز بروزرسانی شوند و با برنامه ریزی درست از انجام تحقیقات و پژوهش های تکراری جلوگیری شود.

استاندار قم در ادامه افزود: با توجه به تغییر و تحولات اسناد بالادستی، مسائل مستحدثه و تفاوت در اولویت ها و نیازهای استان در هر برهه از زمان، باید با استفاده از نظر نخبگان و کارشناسان، مسائل مورد نیاز اساسی جهت انجام پژوهش های کاربردی احصاء و تدوین شود.

وی با بیان اینکه با توجه به مشغله مدیران، باید کارشناسان دستگاهها و نخبگان جامعه، به انجام امور پژوهشی و ساماندهی فعالیت ها اهتمام بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از پرسش ها و دغدغه های امروز ما در تحقیقات و پژوهش های گذشته وجود داشته باشد.

سرمست در پایان با بیان اینکه تمامی پژوهش های انجام شده باید دارای برش اجرایی بوده و کاملا بروزرسانی و بومی سازی شوند، تصریح کرد: بهره مندی از نظرات کارشناسان و نخبگان قمی در تمامی مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم با حضور معاونین استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط، مراکز آموزش عالی و نمایندگان نخبگان استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

8146

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.