بهرام سرمست شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری در تالار مرکزی شهر، در ادامه بیان کرد: زبان هنر می تواند سبب ارتقای فرهنگ علمی و نوآوری در سطح استان شود.

استاندار قم ادامه داد: یکی از حلقه های مفقوده در مساله علم و فناوری، عدم علم باوری در بین جامعه است که فرهنگ و رسانه می تواند این خلا را پوشش دهد.

سرمست گفت: فرهنگ تمام آن اموری است که یک انسان از زمان تولد تا پایان عمر می آموزد بنابراین نباید نگاه به فرهنگ، نگاه تصنعی باشد.

وی عنوان کرد: علم باوری و مدیریت علمی پایه اصلی در توسعه و رونق شرکت های دانش بنیان استان است.

استاندار قم یادآور شد: برای رسیدن شرکت های دانش بنیان به جایگاه واقعی خود باید دیدگاه های عمومی در رابطه با علم و شرکت های فناوری محور مورد بازنگری قرار بگیرد.

سرمست اظهار داشت: سهم علم در کارآفرینی و درآمد زایی باید محترم شمرده شده و فعالان اقتصادی باید نقش علم را  احصا کنند.

وی ادامه داد: برای عبور از دانشگاه های نسل سوم و ورود به دانشگاه های نسل چهارم باید به مساله علم و پژوهش توجه ویژه ای انجام شود.

استاندار قم گفت: علم باوری باید از دوران کودکی و دبستان به نسل جدید به عنوان یک ارزش منتقل شده و ارزش های رایج کنونی تغییر پیدا کند.

وی ابراز کرد: زبان هنر با بهره بردن از قالب های مختلف هنری می تواند در فرهنگ سازی و تغییر ارزش های جامعه در رابطه با مساله علم بیشترین نقش را ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.