بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان در دانشگاه کردستان اظهار داشت: امروز دنیا با استفاده از علم تولید ثروت و اشتغال می‌کند اما بیگانگی بین دانشگاه و جامعه در کشورمان باعث شده نتوانیم بهره لازم را از علم و فناوری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه محققین باید در متن جامعه وارد و بدنبال برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و جامعه باشند، اضافه کرد: دانش‌آموزان هم با جدیت بیشتری وارد این عرصه شوند چرا که نیاز مبرم امروز است که این حرکت به صورت همه‌جانبه و فراگیر باشد.
مرادنیا یکی از مهمترین ماموریت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تولید علم و گسترش آن در جامعه و زندگی مردم دانست و افزود: تصمیم گیری بدون پژوهش، تصمیم‌گیری شکست خورده است و باید به اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش در جامعه بیش از پیش توجه شود.
وی پیشرفت‌های دنیا را مبتنی بر بستر تحقیق و پژوهش دانست و یادآور شد: کشورهای توسعه یافته در این حوزه تلاش بیشتری داشته و توانسته‌اند نوآوری و صنعت را وارد زندگی مردم کنند.
مرادنیا یکی از نقاط ضعف کشورمان را ضعف ارتباط بین دانشگاه، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌های جامعه دانست و بر لزوم کاهش این فاصله از سوی متولیان امور تاکید کرد.

۲۱ تا ۲۷ آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری؛ زیر بنای تولید و اشتغال»  تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.