به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر حوزه، وی در سخنانی پیرامون آتش زدن کتاب هاریسون افزود: در روایات از پیشوایان معصوم نقل‌شده است که فرموده‌اند:«اطلبوالعلم ولو بالصین» مسلما علمی که باید در صین آموخت، علومِ دینی نیست بلکه دانش‌هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنت‌های خلقت، که خداوند منّان در نهادِ موجودات قرار داده است.

وی ادامه داد: بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات، علل و مدالیل آن‌ها کاملاً محترم است هرچند که محتمل است برخی از آن‌ها ناصواب باشد، اما این تلاش‌های آمیخته با درست و نادرست، سبب پیدایش یک رشته حقایق می‌گردد.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: بنابراین کتاب‌های علوم طبیعی و پزشکی که به نسبت کشف علل و مدالیل پدیده‌ها نگاشته می‌شود از احترامِ کامل برخوردار است، هر نوع تعرض به آن‌ها برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است.

وی تاکید کرد: انتقاد از محتوا شیوه پسندیده‌ای است اما تعرّض نامعقول، شیوه جاهلانه‌ای است که اتفاقا در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه‌ها باانگیزه‌های غلط طعمه حریق شده است.

سوزاندن یکی از کتاب‌های کلیدی پزشکی - کتاب هریسون  - توسط یکی از مروجان مشهور طب سنتی - یا آن‌طور که خودش مدعی است طب اسلامی -  که در سال‌های اخیر فعالیت زیادی هم انجام داده، واکنش‌های گسترده‌ای را در جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه به دنبال داشته است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.