نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر عالمان ربانی صحنه را خالی و رسالت خود را در نشر علوم دین نادیده بگیرند بی‌شک در وادی جهل وارد شده و از دیگر جاهلان تقلید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین صبح امروز با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مسئولان استانی و طلاب حوزه‌های علمیه در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: طبق روایتی از امام صادق (ع) علم از شهری به نام قم نشر خواهد یافت لذا امروز شاهد هستیم که علوم دینی از شهر قم که به‌عنوان پایگاه علوم الهی در احادیث موردتوجه اهل‌بیت قرار گرفته به جهان نشر و گسترش داده می‌شود.

وی افزود: باید قدردان تلاش‌های سربازان و فرماندهان عرصه گسترش تعالیم دین که در راستای ظهور امام عصر (عج) انجام می‌دهند، باشیم چراکه به‌واسطه این تلاش‌های مجاهدانه عرصه‌های مختلف علم و دانش دین اسلام در حال گسترش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: عالمان الهی وظایف و ویژگی‌های بسیاری دارند که در جامعه اسلامی جایگاه آن‌ها را بارز می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اگر عالمان ربانی صحنه را خالی و رسالت خود را در نشر علوم دین نادیده بگیرند بی‌شک در وادی جهل واردشده و از دیگر جاهلان تقلید کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه این افراد سبک زندگی اجانب و اصول دنیای کفر را سرلوحه خود قرار می‌دهند، عنوان کرد: این افراد مرده‌های زنده نما هستند که چهره‌ای انسانی و قلب و روحی حیوانی دارند و جایگاهی در بین خداوند و مردم نخواهند داشت.

امام‌جمعه قزوین گفت: مردم به زندگان و عالمان ربانی با بصیر نیازمند هستند و امروز خوشبختانه خیل طلاب در حوزه‌های علمیه کشور در این راستا گام برمی‌دارند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به برگزاری محفل تکریم و معارفه مدیریت جدید حوزه‌های علمیه استان تصریح کرد: مسئولیت حوزه‌های علمیه استان تاکنون بر عهده حجت‌الاسلام علی عباسی بود که زحمات بسیاری را در این راستا متحمل شدند و ضروری است از این تلاش‌ها تقدیر شود.

امام‌جمعه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برای مسئول جدید حوزه‌های علمیه استان نیز آرزوی توفیق داشته و امیدوارم در مسئولیت جدید بتوانند گام‌های بلندی را در راستای اعتلای حوزه‌های علمیه استان بردارند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام عباسی تولیت سابق حوزه‌های علمیه استان تقدیر و حکم انتصاب حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی به‌عنوان مسئول جدید به وی اهدا شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.