به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در جمع نمازگزاران جمعه در مصلای شهر کهک به مناسبت هفته هوای پاک گفت: چالش های امروز در حوزه های گوناگون زیست محیطی، نتیجه غفلت و بی توجهی به این موضوعات خطیر و حساس در سالهای گذشته است.

وی با اشاره به تعطیلی چند روزه مدارس بر اثر آلودگی هوا در شهر قم، آلودگی های زیست محیطی را موجب بروز بیماری ها و مرگ و میر دانست و گفت: مسأله محیط زیست، مسأله ای فرابخشی است و همه مردم و مسؤولان در این عرصه سهمی برعهده دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت مشارکت همگانی برای حفظ و حراست از محیط زیست تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی در روستاهای مقصد گردشگری از جمله در بخش کهک، مشکلات جمع آوری و دفع پسماندها و نخاله های ساختمانی است.

وی با بیان اینکه گردشگران در روستاهای قم باید مراقب محیط زیست بوده و از ریختن زباله و افروختن آتش در طبیعت اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: معضل پسماندها در شهرها و روستاهای استان قم، در صورت کم توجهی منجر به تخریب گسترده طبیعت می شود.

موسوی در پایان با اشاره به ظرفیت های گسترده طبیعی و وجود گونه های مختلف گیاهی و جانوری در بخش کهک، تصریح کرد: محیط زیست امانتی است که باید برای نسل آینده پاک و سالم نگه داشته شود و با جانوران به عنوان زنجیره های حیات، با مهربانی برخورد کنیم.

مدیرکل و جمعی از محیط بانان حفاظت محیط زیست استان قم همچنین پس از اقامه نماز جمعه، همراه با دیگر مردم مؤمن و انقلابی شهر کهک در راهپیمایی حمایت از اقتدار نظام اسلامی شرکت کرده و با حضور در گلزار شهدای این شهر، با قرائت فاتحه و نثار گل نام و یاد شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.