به گزارش ایرنا، سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان روز چهارشنبه در این آیین با بیان این که این پروژه با هدف آموزش زیست محیطی به بازدیدکنندگان از سال 96 با زیربنای 150 متر مربع آغاز شد، افزود : برای اجرای این پروژه یک میلیارد ریال برای بازسازی بنا و تجهیزات و امکانات توسط این اداره کل و 400 میلیون ریال مشارکت مالی از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان هزینه شد.
موزه تنوع زیستی به مکانی اطلاق می شود که نمونه ها، جلوه ها و ذخایر متنوع جانوری و گیاهی و شواهدی از طبیعت در آن جمع آوری، ثبت، ضبط، شناسایی، طبقه بندی و نگهداری شده و به نمایش گذاشته می شوند.
همچنین این موزه با هدف حفظ ذخایر غیر زنده ژنها، در ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه علوم طبیعی و حیات وحش، ارتقا سطح آگاهی، دانش و فرهنگ زیست محیطی مردم، شناساندن هر چه بیشتر محیط طبیعی به جامعه، شناخت ارتباط انسان با طبیعت و میزان دخالت او در آن و در نهایت بررسی و بیان روند تکامل حیات تأثیر بسزایی داشته و در غنی سازی اوقات فراغت و جلب گردشگران نقش مهمی دارد.
موزه تنوع زیستی این امکان را به وجود می آورد که بسیاری از انسانها که قادر به مشاهده جانوران و حیات وحش در طبیعت نیستند، آنها را از نزدیک دیده و با نام و ویژگیهای ظاهری و زیستی آنها آشنا شوند و محققان بتوانند بر روی گونه های مختلف جانوری و گیاهی موجود در آن مطالعه کنند.
این موزه ها در هر کشور به عنوان خزانه ملی برای حفظ سرمایه های زیستی به شمار می آیند در کشور ما وظیفه ایجاد این موزه ها به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است و این سازمان و واحدهای استانی آن برای حفظ این امانتها برای نسل های آینده تلاش می کنند.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
در استان هشت موزه فعالیت دارد.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.