باوجوداینکه قرار بود آیین تشییع پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس و شهدای حمله تروریستی آمریکای جنایتکار، ساعت ۱۴ امروز از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار شود به دلیل استقبال باشکوه و حماسی مردم قدرشناس تهران، این آیین در قم با تاخیر چندساعته مواجه شد.

از ساعت ۱۱ صبح امروز مردم شهیدپرور قم قهرمان، با اجتماع در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) چشم‌انتظار استقبال از سردار بزرگ اسلام بودند که با توجه به گذشت ساعت‌ها و باوجود سرمای هوا، نه‌تنها از تعداد آها کاسته نشد، بلکه لحظه‌به‌لحظه بر انبوه این جمعیت افزوده‌شده است.

مداحی و عزاداری، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) و همچنین حضور دسته‌های عزاداری در این آیین باشکوه جلوه‌هایی از عاشورا را در قم رقم‌زده است.

هزاران هزار قمی با حضور باشکوه در مسیر هفت کیلومتری بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران، قیامی عاشورایی را در این روز رقم زدند تا برگ زرین دیگری از دلدادگی ام القرای جهان تشیع با شهدا و انقلاب در تاریخ پرافتخار این شهر ثبت شود.

پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش امشب با حضور علما و خادمان حضرت معصومه (س) بر گرداگرد ضریح مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) در قم طواف داده شد.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.