به گزارش ایرنا، یکی از اساتید حوزه در این مراسم پر حزن و اندوه، زکی به معنای کسی که مهذب است را از ویژگی های امام یازدهم عنوان کرد و افزود: آن امام همام فرمود پیامبران به طور دائم نور خود را از امامان معصوم می گیرند و حضرت ابراهیم (ع) نیز شیعه اهل بیت بود، چون تهذیب نفس و پاک بودن درون از حب دنیا مهمترین مشخصه این فرستاده خدا به شمار می آید.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی همچنین یکی دیگر از معانی زکی را کسی که مدام در حال رشد و ترقی و تعالی است، دانست و افزود: عسکری یعنی آن کسی که دارای لشکری از همه مخلوق ها و موجودهای جهان بویژه از ملائکه الهی است.
وی یادآور شد: این ویژگی منحصر به فرد امام عسکری نیست و همان گونه که همه امامان صادق، رضا و کاظم هستند، دارای لشکر نیز هستند.
قم در سالروز شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام حسن عسکری (ع) غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از ارادتمندان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید در این مصیبت جانکاه اشک ماتم می ریزند.
هشتم ربیع الاول مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) یازدهمین امام شیعیان است که در سال 260 هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسیدند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.