به گزارش ایرنا، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم، اشاعه فرهنگ ولایت را یکی از اقدام های بسیار مهم و تاثیر گذار امام رضا(ع) دانست و اظهار داشت: آن حضرت در دوران امامت خود مناظره هایی را پیرامون ضرورت وجود امام انجام داد، چون این شبهه مطرح بود که بعد از رسول خدا با وجود قرآن دیگر چه نیازی به امام است؟
حجت الاسلام صادقی قمی افزود: علی بن موسی الرضا(ع) در چنین شرایطی مباحثی را مطرح کرد و به اثبات اهمیت وجود امام پرداخت و ویژگی های امام معصوم را نیز معرفی نمود تا مردم بتوانند تفاوت بین یک شخصیتی که برگزیده خدا است و یک حاکم ستمگر مانند مامون خلیفه عباسی را تشخیص دهند.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام رضا(ع) این مساله که ولایت الهی اهل بیت(ع) اصل و راس دین است را به خوبی برای مردم تبیین کرد.
قم در سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت ثامن الحجج(ع) غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از ارادتمندان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت آن امام همام اشک ماتم می ریزند.
امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذی القعده سال 148 هجری قمری در خانه امام موسی کاظم (ع) و نجمه (تکتم) در مدینه منوره متولد شد. نام ایشان «علی» و لقب مشهورش «رضا» و کنیه معروفش «ابوالحس» است.
پیشوای هشتم (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش امام کاظم (ع) عهده دار مقام امامت شد و مدت امامت ایشان، حدود 20 سال طول کشید و سرانجام در آخر صفر 203هجری قمری با دسیسه مامون مسموم شد و به شهادت رسید و پیکر مطهر آن امام همام را در شهر مقدس مشهد به خاک سپردند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.