به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از ویژه برنامه های سازمان اوقاف در طول سال برگزاری ویژه برنامه بصیرت افزایی طرح سوگواره عاشورایی در ماه های محرم و صفر است که هر ساله اجرایی می شود.
وی ادامه داد: به همین مناسبت قرارگاه سیدالشهدا(ع) در ستاد اداره کل اوقاف و امور خیریه قم تشکیل شده و برنامه های بصیرت عاشورایی را در بقاع متبرک امامزادگان طراحی کرده است، به گونه ای که 80 تن از روحانیان و مبلغان مسئولیت برگزاری برنامه های این طرح را برعهده دارند.
وی با بیان این که برنامه های ماه محرم با برافراشتن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ابوالفضل(ع) بر فراز امامزاده سیدعلی(ع) قم آغاز می شود گفت: این آیین با حضور هیات های مذهبی صورت می گیرد و ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی(ع) در اولین جمعه ماه محرم، 31 شهریورماه در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: در دومین روز از ماه محرم مراسم لبیک یا حسین(ع) در بقاع متبرک امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده موسی مبرقع(ع) با حضور دسته های عزاداری برگزار و مراسم احلی من العسل ویژه نوجوانان در امامزادگان شاخص استان و به صورت ویژه در امامزاده جعفر شهید(ع) اجرا می شود.
حسینی مقدم با اشاره به برنامه رهروان زینبی(س) گفت: این آیین با حضور بانوان برای الگوگیری از شخصیت و رسالت حضرت زینب کبری(س) در واقعه عاشورا، در حرم علی بن جعفر(ع) در دوازدهمین روز از ماه محرم ترتیب می یابد.
وی بیان داشت: نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خیل انبوه عزاداران در امامزادگان شاخص استان اقامه می شود ضمن این که بقاع متبرک در شب های ماه محرم میزبان عزاداران با برنامه های مختلف از جمله سخنرانی و مرثیه سرایی اهل بیت(ع) هستند.
حسینی مقدم، از برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های بصیرت عاشورایی برپایی خیمه های معرفت در امامزاده علی بن جعفر(ع) و در مزار مقدس شیخان با غرفه های مختلف و فعالیت مبلغان متخصص است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری ایستگاه های عزاداری، سلسه مباحث نمایشگاهی محرم و تبیین شخصیت امام سوم شیعیان از جمله برنامه های خیمه های معرفت است، همچنین در کنار این برنامه ها روحانیان و مبلغان به مدارس و زندان های استان قم برای برپایی آیین های عزاداری اعزام می شوند.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.