حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: هفتمین جشنواره هنرهای آسمانی در ۲ رشته شعر و هنر برگزار می‌شود که فراخوان آن از ابتدای دی‌ماه به حوزه‌های علمیه ارسال‌شده است.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در هفتمین جشنواره هنرهای آسمانی می‌توانند آثار خود را از طریق بارگذاری در پایگاه اینترنتی جشنواره هنرهای آسمانی، مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره واقع در قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع شهید صدوقی، فاز هفت، همچنین از طریق پست به نشانی دبیرخانه تحویل دهند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در هفتمین جشنواره هنرهای آسمانی، گفت: خواهران و برادران طلبه می‌توانند با ارسال آثار هنری جدید در هر ۲ بخش حضور داشته باشند و هر طلبه فقط می‌تواند حداکثر سه اثر ارسال کند.

رییس جشنواره هنرهای آسمانی افزود: مراد از طلبه، افرادی هستند که علوم حوزوی را می‌خوانند یا خوانده‌اند و منظور داشتن کد تحصیلی و طلبگی نیست، زیرا بسیاری از طلاب در مرکز مدیریت پرونده هم ندارند.

نبوی اضافه کرد: از سوی دیگر اگر فردی در رشته‌های دانشگاهی متناسب با رشته‌های حوزوی در حال تحصیل است می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

به گفته وی، تبلیغ دین، فرهنگ جهاد و شهادت، اخلاق، عرفان، اربعین حسینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی، عفاف و حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر از موضوع‌های بخش عمومی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش افراطی‌گری و تکفیر در اسلام هراسی از موضوع‌های بخش ویژه این همایش محسوب می‌شوند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه افزود: بیش از سه هزار روحانی طرح هجرت در مناطق محروم مستقر هستند که برای افزایش جاذبه پیام‌ها و منبرهای این مبلغان، نیازمند کارهای هنری هستیم، زیرا در برخی موارد استفاده از یک داستان کوتاه منبر را جذاب می‌کند.

وی در پایان با اشاره به ایجاد مرکز آموزش‌های هنر و رسانه در حوزه علمیه، اظهار کرد: این مرکز از سال تحصیلی آینده از میان طلاب دارای شرایط، دانش‌پژوه خواهد پذیرفت که می‌تواند کارهای پژوهشی مختلفی در زمینه هنر و رسانه انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.