به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی شامگاه دوشنبه در گردهمایی امامان جمعه و جماعات، روحانیان و مبلغان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل افزود: برخی باور دارند که دوران کنونی متعلق به روحانیت بوده در حالی که مظلوم ترین دوره را سپری می کنیم و فشارهایی که از جنبه اقتصادی بر مردم وارد می شود، برای روحانیت بیشتر است.
وی هجمه هایی که امروزه ضد روحانیت صورت می گیرد را بی سابقه دانست و بیان کرد: حتی دوران طاغوت نیز هجمه ها بر ضد روحانیت به این شدت نبود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اضافه کرد: رسالت روحانیت در شناساندن دین اسلام در دوره کنونی با وجود این هجمه ها بسیار خطیر و سنگین شده، به ویژه در دوره کنونی با توجه به اتحاد دشمنان دین بر ضد اسلام و استفاده از همه ابزارها برای آن سابقه ندارد.
وی تصریح کرد: وضعیت دین به علت قدرت نمایی در دوره کنونی و ضربه هایی که دشمن از انقلاب اسلامی خورده، حساس تر شده و مخالفت های دشمن بر علیه دین نیز شدت یافته است.
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: دشمن با همه امکانات برای از بین بردن ارزش های دینی اسلامی می کوشد و روحانیت هم باید وظیفه خود را شناخته و فعالیتشان بیشتر کنند.
وی عنوان کرد: حضور نسل جوان در صف نمازهای جماعت کمرنگ شده که باید مسجدها با ایجاد جاذبه، جوانان را جذب کند؛ بدین معنی که افزون بر نظافت و تمیزی، برخورد خوب امام جماعت، خادم و هیات امنای مسجدها نیز در این زمینه اهمیت دارد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه با گلایه از وجود اختلاف های زیاد در این منطقه گفت: اختلاف ها بین ارکان مسجد از هیات امنا و کانون های فرهنگی گاه نمایان می شود که نمازگزاران از این مسائل خسته شده اند و اینها نیز موجب کاهش حضور جوانان در مسجدها شده است.
وی مطالعه نکردن برخی روحانیان برای سخنرانی را نیز منجر به ریزش حضور مردم به ویژه جوانان در مسجدها دانست و تاکید کرد: روحانیان باید با پرهیز از صحبت های تکراری، موضوعی بر اساس مخاطب شناسی برگزیده و نیاز مخاطبان را برطرف کنند.
مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان نیز در این گردهمایی گفت: حوزه علمیه کاشان تنها مرکز شهرستانی است که حوزه مستقل در کشور دارد.
حجت الاسلام منصور فرجی افزود: مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان با 14 حوزه فعال و افزون بر 2 هزار و 500 طلبه برادر و یکهزار و 500 طلبه خواهر در سطح کشور در رتبه هفتم از نظر کمی است.
وی بیان کرد: این مدیریت همچنین در سطح کیفی رتبه سوم آموزشی کشور را دارد و حوزه های نراق و نطنز نیز از استان های مرکزی و اصفهان جدا و به کاشان ملحق شده اند.
مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان اضافه کرد: در بحث نخبگان نیز رتبه هفتم کشور را داریم و در بحث مقاله ها سال گذشته 700 مورد برای کنگره علامه حلی مورد پذیرش واقع شد که افتخار بسیار بزرگی برای این شهرستان به حساب می آید.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه رهبری معظم انقلاب کاشان را قم دوم می دانند، همه مرحله های حوزه علیمه قم در کاشان نیز سپری شده و امسال هم 6 رشته تخصصی و دوره تربیت راهنما (تربیت مبلغ ویژه برای خواهران و برداران) برگزار خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این گردهمایی با میزبانی حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اهدای لوحی از زینب امین پور و صادق کرباسی (از رتبه های نخست مسابقه های بین المللی قرآن کریم) تجلیل شد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.