به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور روز دوشنبه در همایش طلیعه ظهور با موضوع مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار در قروه اظهار داشت: باید توجه کنید که طلبه برای به دست آوردن شغل تحصیل نکرده است.
وی با اشاره به اینکه طلاب علوم دینی از خدمات و نحوه مدیریت حوزه های علمیه در استان کردستان رضایت دارند، افزود: کار حوزه در ابتدا تربیت طلاب است و پس از آموزش، این ادارات و نهادها هستند که می توانند از ظرفیت طلاب بهره مند شده و آنها را به کار بگیرند.
حجت الاسلام بهجت پور با اشاره به ظرفیت های خدادادی استان کردستان و شهرستان قروه تاکید کرد: حمایت از حوزه های علمیه و مراکز حوزوی این استان موجب تقویت بنیه اعتقادی جامعه و استحکام دین اسلام می شود.
وی یادآور شد: طلاب می توانند با ایجاد یک شبکه تاثیر گذار، حافظ مبانی دینی، اعتقادی، ملی و اخلاقی باشند و خانواده ها را با حوزه های علمیه همراه کنند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور اضافه کرد: حوزه های علمیه دستگاه خدمت به ولایت، نبوت، رسالت هستند و نباید وجدان کاری را در امور خود فراموش کنند چرا که هر طلبه معرف دین اسلام است و باید جایگاه و شخصیت یک طلبه واقعی اسلام را داشته باشد.
رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی قم نیز در این همایش گفت: طلاب باید به عنوان رابطین دینی و مسئولین به عنوان حامیان حوزه های علمیه، با ارتباط مناسب با مردم به مسئله دین و پاسداری از دین مبین اسلام توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام علی اشرف عبدی تاکید کرد: حفاظت از دین وظیفه همگانی است و بر هر فرد مسلمانی واجب است ولی طلاب و مسئولین بیشتر از اقشار دیگر جامعه در این خصوص وظیفه دارند.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.